Det tager ikke Jan Hansen mange minutter at overbevise netavisens udsendte om, at det nye digitale kassesystem ikke bare vil lette arbejdet for ham og de ansatte, men især også betyde en serviceforbedring for kunder i både Kødboxen og Café Kork & Kød.
Til gengæld er samme Jan Hansen så nørdet og langt inde i selve systemet, idet han egenhændigt har opsat det og indtastet alle de fornødne fakta om varer, menuer og priser, at han hurtigt sejler mig agterud, da han forsøger mere detaljeret at forklare, hvordan det hele virker.
Det nye kassesystem, der kaldes BOB the Butler, er ifølge Jan Hansen et moderne og intuitivt cloudbaseret såkaldt POS system, som er nemt og hurtigt at komme i gang med, da det er webbaseret. Så langt og så godt kan jeg såmænd nok følge den skarpe Jan Hansen.
Det korte af det lange er da også, at bestillinger nu kan oprettes på flere måder, enten via personalet igennem selve kassen eller tjenerterminal, samt ikke mindst også via en app på mobilen, hvor gæsterne altså selv kan oprette og betale eller via QR scan betjene det elektroniske menukort.
Kunderne kan kort og godt selv oprette deres egne ordrer og dermed aflaste personalet, hvilket er en fordel ikke mindst på de travle tidspunkter. Alle bookinger og bestillinger kommer derved ind i samme system og synliggøres på forskellige skærme i såvel butikken som i køkkenet hos Kødboxen.
Pist borte er nu alle løse ender og papirlapper!
Foto: Niels Skipper.