Det trykte medie er ikke dødt endnu. Mange kan lide det taktile element ved at sidde og bladre i et magasin – en følelse som e-bøger på tablets ikke kan efterligne. Endnu. Har dit firma efterhånden fyret så mange penge af på online marketing, at I ikke føler, der er flere potentielle kunder at komme efter på nettet, kan I begynde at overveje at prøve jer af med tryksager. Og hvad kunne de fx være?
Udgiv et magasin på tryk
Ønsker I at lave noget mere ambitiøst end en folder, så kan I overveje at udgive et magasin på tryk, der alt efter jeres ønsker kan antage vidt forskellige former. Den lettere ”gængse” løsning er blot at vælge at få et magasin fremstillet ved at hæfte en masse ark sammen, der er bøjet på midten. Nu er ordet gængse sat i gåseøjne, da der faktisk er mange firmaer, der bruger det format til magasiner.
Hvornår er limbind berettiget?
Et alternativ til denne type magasin tryk er magasiner med limbind, der – hvis jobbet gøres godt, så sider ikke falder ud – fremstår mere professionelle og nærmest virker som bøger. I visse situationer kan I stå med så mange ark, at det ikke kan lade sig gøre at samle dem i ét enkelt magasin ved at hæfte med metalklammer. Her vil det at gøre brug af limbind i stedet måske være det oplagte valg.
Vil I vise lidt CSR?
Kerer I jer om miljøvenlighed, kan I overveje at lade jeres magasin blive trykt med miljømærker på ved at vælge et trykkeri, der er svanemærket eller lever op til miljøkrav i internationale standarder. Det er altid godt med lidt CSR, nu hvor I alligevel er i gang med at lave tryksager til potentielle eller nuværende kunder. Der er meget for jer at overveje, når I ønsker at få fremstillet nogle magasiner.