At læse Lasse Kronborg Breckmann Nielsens lange og flotte CV giver indtryk af en erfaren herre, hvilket han mildest talt også er, men alderen er altså bare 43 år, født som han er den 22. februar i 1980.
Efter folkeskolen kom Lasse i 1996 i bagerlære hos Kims Bageri og var i et par år omkring årtusindskiftet ansat ved Gågadens Bageri i Hjørring. Derefter fulgte nogle år med hastig klatring på karrierestigen først som konditor og sidenhen barchef, Bar Supevisor, Restaurant Supervisor, Sales & Service Manager og endelig i 2008 Hotel Manager hos DFDS Seaways.
I 2010 kom så skiftet til Smyril Line, hvor jeg under familiens efterhånden mange rejser til Færøerne og Island lærte ham at kende ombord på Norröna. Her startede karrieren som Shop Manager, videre over Sales & Service Manager i 2012, Sales & Service Manager og Chef Manager i 2013 og endelig i efteråret 2023 forfremmelsen til Onboard Hotel Manager, som jeg havde fornøjelsen at ønske ham tillykke med under familiens seneste ferie, hvor vi i uge 42 igen besøgte både Færøerne og Island.
– Jeg er dejligt gift med en færing, der hedder Björk Kronborg Breckmann. Hendes far er politikeren Óli Breckmann. Jeg har været gift med hende siden 18. januar 2018 og vi fik en lille pige sammen i juni måned. Vi bor i Hjørring, og det har vi gjort sammen siden 2015. Björk er udannet skolelærer, fortæller en forståeligt nok glad og godt tilpas Lasse.
Da jeg blev bekendt med hans flotte karriere, blev jeg nysgerrig efter at vide, hvad hans formelle og reelle ansvarsområde er ombord på den flotte færøske færge, med anløb i Hirtshals Havn og rute til Tórshavn på Færøerne og Seyðisfjörður i det østlige Island.
– Der har man ansvaret for restauranterne og barerne. Man sidder med rekruttering, budgetopfølgning og pleje samt oplæring af personale. Man springer selvfølgelig også til, hvor det er nødvendigt, hvis der mangler en ekstra hånd et sted. Det mest spændende er derfor at få tingene til at gå op i en højere enhed, når man først har udregnet et budget, eller lagt en plan for det næste år, og det så lykkedes, så er det en super god følelse, forklarer Lasse.
– Det sjoveste er også at give gæster nogle fede oplevelser, det kan være wow oplevelser. For eksempel har du aldrig tænkt, det kunne være dejligt, at når du spurgte tjeneren, om du kunne få regningen, så sagde tjeneren, nej, den er klaret, vi håber bare, at I har haft en god aften. Sådan nogle ting man kan gøre ind imellem, for at gøre indtryk på en gæst. Det er utroligt sjovt og givende, lyder det videre fra Lasse.
– Det kan også være, man gør noget ekstra ud af en middag eller en kabine, fordi vi finder ud af, de har fødselsdag eller bryllupsdag. Ting, gæsterne ikke forventer. Til den positive side naturligvis, slutter han med et smil.
Den indstilling til at servicere gæsterne kan både familien og jeg genkende som gennemgående hos alle ombord, lige fra kaptajn og 1. styrmand over alle de andre personalegrupper hos Smyril Line.
Link til et par af mange tidligere artikler
Så flot. Skønt ungt par. Dem vil jeg ønske alt godt for. Go for it. Fedt. Og stort tillykke til jer tre. En dejlig solstråle historie. Tak og god vind i al fremtid. I er så smukke. Mvh Lis.