Det var en lørdag aften mellem to vinterferier på Restaurant Tannishus i Tversted, hvor Henrik Strube spillede varme sange og fortalte sjove, underfundige og historier med bid.
Og det var i lørdags, hvor en af landets musikalske veteraner, Henrik Strube 75 år på onsdag, delte en lille del af mandens enorme univers med 150 glade gæster, der var varmet godt op af dejlig mad fra husets dygtige køkken.
Efter desserten fik vi så en ekstra ret – nemlig Henrik Strube, der har hærget den danske musikscene i et helt liv og har optrådt med mange andre store musikere. Her i Tversted midt i to landsdelsopdelte vinterferier slentrede den store mand med sin guitar gennem rummet op på scenen og tog fat på to dejlige sæt.

Publikum fik naturligvis hits – mod slutningen også det største ”Hold om mig”, og så fik vi en perlerække af Strubes nyere sange, som er så fulde af liv og kærlighed. Han hylder det satans liv på godt og ondt, og tråden er hele vejen igennem kærlighed, fred og respekt for mennesker – også de, der slås med dæmoner og bærer tung bagage med sig.
Han fortæller historier – mange historier – fra det virkelige liv, og herunder kan du lytte til en af dem, vi også fik i Tversted. Tak for historier, tak for musik og tak for snak.


