Jens Bundgaard Poulsen fra Tversted, der er en dygtig mediemand med erfaring fra tiden, da det nordjyske mediehus satsede på det nære og lokale samt fra Jysk Fynske Medier, blev den 1. juli udnævnt til ny administrerende direktør for Skive Folkeblad A/S og Mediehuset Skive.
– Jeg glæder mig til at forsætte arbejdet med at udvikle Mediehuset Skive, nu som administrerende direktør.
– Min opgave bliver i samarbejde med organisationen at sikre, at Skive Folkeblad også i fremtiden lever op til vores vision ”Lokal med Vilje”. Og at vi fortsat fremstår som et stærkt, lokalt mediehus i Skive. Jeg tror, mange underkender betydningen af dette, og vi kan se, at der er flere og flere byer af Skives størrelse, der ikke længere har et lokalt talerør, siger Jens Bundgaard Poulsen til Skive Folkeblad, som han kom til som markedsdirektør i januar 2023.
– Jeg har som direktør stort fokus på, at vi som et lokalt mediehus er med på den digitale transformation, og vi skal være med fremme for at udvikle produkter til vores mange læsere og brugere. Skive Folkeblad kommer dagligt i kontakt med flere læsere og brugere end nogensinde. Senest har vi udviklet en ny app, der hele tiden opdaterer både med lokale nyheder, landsnyheder, breaking news, spil og med en række lokale temaer, der dækker bredt fra lokal sport, erhverv, navnestof, debat og kultur. Og der bliver hele tiden udviklet nye temaer, skriver Skive Folkeblad.
– Det digitale bureau, Advicer, er en del at Mediehusene Midtjylland og dermed Mediehuset Skive. Det betyder, udover at jeg som direktør for mediehuset også er en del at direktionen i bureauet, at der står 25 digitale specialister til rådighed for kunder og samarbejdspartnere i Skive – med nogle af de stærkeste kompetencer i branchen. Så også digitalt er vi »Lokale med Vilje«. Og lige om lidt styrker vi salgsorganisationen med vores nye digitale medierådgiver, der er en lokalt kendt profil, siger Jens Bundgaard Poulsen og fortsætter:
– Vi vil som mediehus gerne være med til at udvikle Skive-egnen, og derfor vil vi indgå i flere strategiske alliancer med andre virksomheder, erhvervsnetværk og detailhandelen. Vi har senest indgået et strategisk samarbejde med Destination Limfjorden på turistsiden samt med Skive Handel om at udvikle deres digitale tilstedeværelse. Ligesom vi fortsat indgår i de lokale netværk, både for at få ny viden men også for at bidrage med de kompetencer mediehuset besidder.
– Der er sket rigtig mange ting i Mediehuset Skive det seneste år med omlægning af Midt på Ugen til Skive Folkeblad Onsdag, opkøb af Salling Avis og Spøttrup Ugeavis samt ikke mindst flytningen til nyt domicil i midtbyen. En placering der giver os nye muligheder for at være mere synlige med en tættere kontakt til vores læsere og brugere – samt muligheden for at involvere os i de aktiviteter, der foregår i Skive og på Skive-egnen. Noget jeg ser frem til at realisere i fremtiden, siger Jens Bundgaard Poulsen til Skive Folkeblad.
Han har masser af erfaring med medier, avis-drift, kontakt til annoncører og ledelse. Jens Bundgaard Poulsen var i mange år kommerciel direktør og medlem af direktionen i Nordjyske Stiftstidende og senere havde han samme poster i Jysk Fynske Medier.