Hook & Cook viste også i Hirtshals igen i 2025, hvordan events kan være mere end underholdning, men også trækker flere turister og forlænger sæsonen langs Nordvestkysten.
– Konceptet er et af fire strategiske eventkoncepter, der i løbet af året fletter fingre mellem kulturen, naturen og folket herude vestpå og som er med til at bane vejen for en bæredygtig forlængelse af sæsonerne, lyder det fra Belinda Brix Bertelsen, som er chef for sæsonforlængelse hos VisitNordvestkysten.

På få år er destinantionens event med Hook & Cook således vokset fra små, lokale arrangementer til en vigtig drivkraft for vækst, loyalitet og helårsturisme langs Nordvestkysten. Flere end 53.000 gæster deltog sidste år, og i år blev både nye oplevelser i Thyborøn, traditionsrige events ved Rubjerg Knude Fyr og Kutterfestivalen i Thorupstrand stærke eksempler på, hvordan kultur, natur og fællesskab kan smelte sammen og skabe værdi.

– Med Hook & Cook har vi set, hvordan vi i tæt samarbejde med lokale kræfter er vokset fra små arrangementer til, at vores events i dag er en stærk drivkraft for destinationsbranding, bæredygtig vækst, fællesskab og helårsturisme, tilføjer Belinda Brix Bertelsen.
Lokalt så vi ligeledes Hook & Cook arrangeret i samarbejde med Hirtshals Turisme og her med fokus på børnefamilier få stor succes ved Moonshine på Vesthavnen.
Den slags events, som vi også har flere af hos Hirtshals Handel & Erhverv. er kort fortalt blevet en vækstmotor for helårsturisme i det nordvestlige Vendsyssel.
Link til relateret artikel: Hook & Cook i Hirtshals



