Tirsdag den 25. november blev engelskholdene fra Hjørring Ny 10. budt indenfor på Hotel Skaga i Hirtshals til en dag med karrierelæring.
Besøget gav eleverne en grundig introduktion til hotellets mange jobfunktioner og en forståelse for, hvor afgørende sprogfærdigheder er i hospitality-branchen.
Hotellets mantra er klart: Teknologi kan effektivisere processer som check-in, men den personlige kontakt kan ikke erstattes af kunstig intelligens. Den varme og nærværende service er en kerneværdi, som gennemsyrer alle funktioner på hotellet, fra reception til rengøring.
Efter besøget venter en spændende opgave for eleverne. De skal udarbejde en præsentation af hotellet, som torsdag bliver bedømt af Hotel Skags receptionschef og oldfrue, Emilie og Marianne. Hele præsentationen foregår naturligvis på engelsk, hvilket understreger dagens budskab om sprogets betydning i branchen.
”Tak for en lærerig dag på Hotel Skaga. Vi glæder os til at byde Emilie og Marianne velkommen i engelskundervisningen på Norgesvej,” lyder det fra Hjørring Ny 10.
Foto: Hjørring Ny 10.


