Hirtshals Yard blev sidst i januar måned i år mødt af et forsikringskrav på et stort tocifret millionbeløb fra forsikringsselskabet bag det norske skib, som blev beskadiget under dokkens kæntring. Det førte en månedstid senere til konkursbegæringen, der kom efter et år med corona og et udelukket norsk marked.
– Den tekniske overdragelse fandt sted 15. marts efter rekonstruktionen, som betød, at vores medarbejdere og kunder reelt ikke blev påvirket. Men vi er kede af, at der er kreditorer, som har mistet penge – og så er der den juridiske del, som har med forsikringskravet at gøre. Vi har forsøgt at være så gode ved alle som muligt, men der er nogle kreditorer, som kommer i klemme på grund af det her, og det kan vi kun beklage, siger Peter Rishøj Jørgensen til Søfart.
– Vi får derfor i øjeblikket mange forespørgsler fra Norge, så det kan betyde, at vi oplever et input af opgaver deroppe fra senere på sommeren, som også er vores normale højsæson. Så jeg er optimistisk i forhold til mængden af opgaver i den kommende tid, men meget opmærksom på, at vi skal være home-safe i forhold til coronaen, tilføjer direktøren hos Hirtshals Yard.
Læs hele artiklen bag betalingsmur hos kilden her: Søfart