Lørdag den 20. juni havde 20 klassekammerater fra 3. real årgang 1976 sat hinanden stævne til en festlig fejring af deres 50-års jubilæum.
Klassen, der dengang bestod af 27 elever, havde Jørgen Jensen som klasselærer samt P. Bugge-Hansen i matematik og Ruth Pedersen i engelsk.
De første 15 år efter endt skolegang mødtes klassen hvert år til jul, men et år med snestorm satte sammenkomsterne på pause, indtil 25-års jubilæet skulle fejres.
Derefter er både 30-, 35-, 40- og 45-års jubilæerne blevet fejret med stor succes og mange fremmødte. Ved hver eneste sammenkomst deltog også Jørgen Jensen trofast, og derfor var han naturligvis savnet ved denne store fejring.
Jubilæumsdagen startede med flaghejsning på Bindslev Skole samt en rundvisning ved skolens nuværende leder, Louise Høholt, der stolt kunne vise den flotte skole frem. Skolelokalerne var virkelig indbydende og må være et dejligt sted for børn at gå i skole. Et par af de fremmødte bemærkede da også, at man næsten kunne få lyst til at starte forfra som skoleelev.
Efter skolebesøget gik turen til det nyanlagte område ved Elværket, som – selv om stedet har fået et gevaldigt løft og ser noget anderledes ud i dag – stadig kunne vække minder fra dengang.
Ud over de 20 tidligere elever deltog også Ruth Pedersen i eftermiddagens program, og gensynet med hende var hjerteligt.
Festmiddagen blev afholdt i de meget hyggelige rammer på Tversted Skole, hvor Nicolai & Skolekøkkenet forkælede deltagerne med lækker mad og venlig betjening. For en del af klassens elever var gensynet med netop Tversted Skole ekstra særligt, da de havde gået der fra 1. til 7. klasse, inden de skiftede til centralskolen.
Tversted Skole blev lukket i 2015 og blev derefter overtaget af Marianne Isager, som nu driver virksomhed fra bygningerne.
Det blev en ualmindeligt dejlig 50-års fejring, og alle var enige om at samles igen om fem år, hvor klassen kan fejre sit 55-års jubilæum.


