Nordsøposten benytter sig af cookies for at få hjemmesiden til at virke korrekt.
Vi gemmer ingen personlige oplysninger om dig og vi bruger ej heller din færden til at vise dig skræddersyet reklamer.
Nødvendige for at kunne drive Nordsøposten
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Giver os mulighed for at samle statistik over besøgende for at forbedre vores service.
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Giver os mulighed for at indsamle marketingsstatistik for at kunne vise dig annoncer.
Det er jo ganske tydeligt, at borgmesteren har en fortid som formand for Teknik- og Miljøudvalget – han har betydelig indsigt i dette område, men ….
Det er selvfølgelig en legitim politisk beslutning, at opgive investering i en sydlig omfartsvej om Hjørring med den begrundelse, at den kun vil aflaste trafikken igennem Halvorsminde/Bagterp marginalt – og i det mindste ikke står mål med investeringen på 150 mio.kr.
Men når det postuleres, at det kan man sagtens, fordi der er etableret cykelstier i området Halvorsminde/Bagterp og snart kommer en ny bro over jernbanen, så er det ikke korrekt. Der er etableret en kombineret gang- og cykelsti på en kort strækning. Og der kommer forhåbentlig en ny bro næste år. Det er godt – men bare ikke nok.
Jeg er enig med borgmesteren i, at der skal være en sammenhæng. Opgives omfartsvejen, så skal de alternative trafikforbindelser være trafiksikkerhedsmæssigt i orden. Det indebærer etablering af fortov og cykelsti langs Bagterpvej og Halvorsmindevej i deres fulde længde.
Kommunens Cykelstiplan peger i øvrigt også på, at der er behov for samme. Og på borgermødet i september, var der også politisk forståelse af, at der skulle gøres noget i Halvorsminde/Bagterp.
Uden at forklejne udfordringerne øst for byen og omkring Frederikshavnsvej, så bruges der også væsentlige dele af anlægsmidlerne i dette område – forlængelse/omlægning af Tørholmsvej, rundkørsel ved Vellinghøjvej og trafiklys/rundkørsler på Frederikshavnsvej.
Inden borgmesterens tanker om yderligere forlængelse af Tørholmsvej til rundkørslen ved Ford og Frederikshavnsvej, så bør der fokuseres på en helt nødvendig, sammenhængende udbygning af infrastrukturen i Halvorsminde/Bagterp. Indtil nu har det været midlertidige løsninger og lappeløsninger.