Med seks årtier i rollen som konsulent og foredragsholder for danske butikskæder, handelsstandsforeninger, erhvervsorganisationer, byer og kommuner har Bruno Christensen erhvervet sig en indsigt i dansk detailhandel, der næppe findes stærkere noget andet sted i Danmark.
Det var derfor noget af en kapacitet i skikkelse af netop Bruno Christensen, der i dag besøgte event- og aktivitetschef Rikke Ejsenhardt Larsen hos Hjørring Handel. Anledningen var den aktuelle situation med store udfordringer i bymidterne rigtig mange steder i Danmark.
– Udfordringerne står i kø for bymidterne, der i dag lider under en øget konkurrence fra storbutikker udenfor city, konkurrence fra nethandel – og en generel ændring i forbrugernes forbrug og indkøb. Midtbyen er stedet, hvor vi som forbrugere oplever byens puls, og i de tilfælde, hvor denne ikke længere er attraktiv som shopping- og oplevelsesområde, risikerer byen at miste sin identitet, havde Bruno Christensen på forhånd meldt ud til Rikke Ejsenhardt Larsen.