Er du en inspirerende og samlende chef med erfaring i samarbejde med en bestyrelse eller samarbejde med et politisk system. Besidder du en helhedstankegang, hvor såvel økonomi, administration og personaleudvikling indgår? Og har du lyst til at være forstander på Den Selvejende Institution Havglimt Friplejeboliger?
Vi har brug for en forstander der gennem egen adfærd er med til at skabe en kultur, hvor værdighed og hjertevarme går hånd i hånd med trivsel og faglighed, og hvor beboere, pårørende og samarbejdspartnere føler sig set, hørt og mødt i hverdagen.
Du skal som forstander være med til at skabe rammerne for et hjem med gode fællesskaber. Du skal stå i front for den fortsatte gode udvikling og de gode fortællinger om Havglimt. Du skal være i stand til at profilere Havglimt overfor omverdenen.
Har du erfaring fra socialområdet eller ældreområdet, så du kan få dine medarbejdere til hver dag at skabe høj kvalitet i de tilbud der ydes til Havglimts 22 beboere. Så er du måske vores nye forstander.
Som forstander vil dine opgaver bl.a. være:
- Overordnet dagligt driftsansvar for planlægning, opfølgning, personaleledelse, ressourceanvendelse og økonomistyring
- Overordnet ansvar for UTH-området og den fortsat faglige udvikling af de forskellige personalegrupper.
- Overordnet ansvarlig for uddannelse af elever og studerende i praktik.
- Ansvarlig for den daglige administration og de forskellige IT-løsninger
- Samarbejde og åben dialog med bestyrelsen
- Samarbejde med beboere, pårørende, værger og øvrige samarbejdspartnere.
- Forhandling med kommuner m.fl.
Den Selvejende institution Havglimt Friplejeboliger er et plejehjem, hvor beboerne lever gode hverdagsliv i kærlige og trygge rammer. (Se hjemmesiden på www.Havglimt.dk).
Vi lægger vægt på, at du:
- Er interesseret i målgruppen.
- Har en tillidsskabende og anerkendende tilgang til opgaver og andre mennesker.
- Er tydelig i din kommunikation.
- Har personligt mod og en robusthed, står sikkert og ordentligt – også i modvind
- Spiller andre gode, og kan understøtte medarbejderes selvstændige opgaveløsning og er en ordentlig og ærlig sparringspartner for medarbejderne og bestyrelsen
- Har et stort personligt drive, der motiverer og skaber energi i samarbejdsrelationerne, såvel opad som nedad.
- Er proaktiv og at du gør strategierne konkrete
- Har stærke relationelle kompetencer og bruger dem aktivt med både borgere, medarbejdere og samarbejdspartnere
- Du er kommunikativ, struktureret, udviklingsorienteret og kvalitetsbevidst
- Du er god til at formulere klare budskaber og sikre, at der følges op.
- Du har lyst til selv at tage fat i direkte samarbejde og fordeling af opgaverne med afdelingslederen.
- Du er robust og bidrager med ro og overblik — også når der er travlt
- Du er løsningsorienteret og bidrager til en god stemning på arbejdspladsen
- Du har blik for, at du er ansat i en privat virksomhed, ledet af en bestyrelse, men som også er afhængig af de politiske beslutninger på området.
- Du skal have kendskab til og interesse for det administrative arbejde.
Den ideelle ansøgers kompetencer og faglige baggrund:
- Har ledelseserfaring fra en politisk styret organisation og/eller en bestyrelsesstyret organisation.
- Du skal have en sundhedsfaglig baggrund.
- Er god til samarbejde med flere forskellige fagligheder
- Har erfaring med budgetudarbejdelse og økonomistyring
- Har arbejdserfaring med almindeligt forekommende administrative opgaver.
- Har solidt kendskab til div. IT-programmer.
- Har kendskab til forhandling med f.eks. kommuner og fagforeninger.
Hvis du ønsker at hører nærmere om stillingen kontakt bestyrelsens formand Anna Van Divier på 50543650.
Ansøgningen sendes til avd@havglimt.dk.
Seneste ansøgningsfrist torsdag den 9. februar 2023.
Der afholdes samtaler i uge 7.