Transport af gods mellem Danmark og de nordatlantiske destinationer som blandt andet Færøerne og Island har været et stort, strategisk fokusområde for Blue Water Shipping siden 1990, skriver magasiner Søfart.
Tilbage i januar 1990 besluttede Blue Water Shippings ledelse derfor at åbne et regulært kontor på Hirtshals Havn netop for at kunne servicere skibsanløb med det daværende rederi Star Line fra lige præcis Færøerne.
– En typisk opgave for os i Hirtshals handler om at håndtere de trailere, der kommer ind i havnen med Smyril Line fra Færøerne. Her er det vores opgave at få trailerne ekspederet ud i vores store rutenetværk eller alternativt omlaste godset til nye enheder og herefter sende det ud i netværket, siger Bent Rasmussen, som er direktør for reeferroad segmentet hos Blue Water Shipping.
Der kommer store mængder fersk laks ikke mindst fra opdrættene i Norge, som af rederiet Hav Line sejles med Norwegian Gannet til Hirtshals. Efter laksen er blevet slagtet om bord på selve brøndskibet, bliver den sorteret og pakket på terminalen i Hirtshals.
For Blue Water handler en stor del af transportopgaven således også om at få produkterne ud til fjerne kontinenter via containertransport fra Hirtshals Havn.
Læs hele artiklen bag betalingsmur hos kilden her: Søfart


