Hjørring Handel har formået at tredoble budgettet til Hook & Cook blandt andet takket være generøse donationer på 25.000 kroner fra både Spar Nord Fonden og Sparekassen Danmark Fonden.
Det betyder kort fortalt, at tovholderne kan arrangere en super fed Hook & Cook over to dage fyldt med spændende aktiviteter og oplevelser i Hjørring. Arrangørerne har blandt andet hyret kendiskokken Gorm Wisweh og der bliver også musik frem til kl. 21.50.
– Hook & Cook er da også skabt i tæt samarbejde med EUC Nord, Kornets Hus og Destination Nordvestkysten. Dette partnerskab har været afgørende for at udvikle og realisere eventet, og det viser styrken ved samskabelsefastslår event- og aktivitetschef Rikke Ejsenhardt.
Ved at kombinere vores ressourcer og ekspertise har vi formået at skabe et event, der ikke kun fremhæver vores lokale kultur, men også styrker fællesskabet i Hjørring, tilføjer Rikke Ejsenhardt.
Højdepunkterne i det foreløbige program
- 16.00 – 17.30: EUC Nord Masterclass
- 16.00 – 19.00: Badass Biology Workshop
- 16.00 – 20.00: Kornets Hus Kornkaravanen
- 16.00 – 20.00: Halvorsminde Efterskole Foodtruck med smagsprøver på fiskedeller
- 16.00 – 21.00: Foodtruck med Fish & Chips, lolly vaffel m.m.
- 16.00 – 19.00 Ansigtsmaling
- 16.00 – 21.00: Brdr. Hosbond – elbiler
- 16.00 – 21.00: Hjørring Kommune (Afventer)
- 16.30 – 19.00: Gadeteater med måger rundt i gaden
- 16.30: Art Of Dance Opvisning
- 17.00 – 17.30: Gorm Wisweh Fiskebanko
- 17.15: Art Of Dance Opvisning
- 18.00 – 18.30: Kokkens efterfølger. Luka, Kokken fra Kornets Hus, er Kokken og vores borgmester og to andre skal dyste. Gorm W er konferencier.
- 18.00 – 19.00: Kornets Hus Smagsprøver i kornkaravanen
- 19.00 – 20.00: Gorm Wisweh Kom & Smag
- 20.00 – 21.50: Johnny Madsen Jam Koncert
Lørdagens program:
- 10.00 – 14.00: Foodtruck med Fish & Chips, lolly vaffel m.m.
- 10.00 – 14.00: Vild med vand – sjovt event med vand for børn
- 10.00 – 13.00: Ansigtsmaling
– Vi glæder os at lave et fedt Hook & Cook, og vi tror, at der ligesom sidste år kommer vildt mange mennesker til byen begge dage. Eventet har et kæmpe markedsføringssetup bag sig, da det også markedsføres af Destination Nordvestkysten ud mod turister og opland, slutter Rikke Ejsenhardt.