Kompleksiteten i en kommunal organisation stiger, hvilket forvaltning og lokalpolitikere mærker i form af rekrutteringsudfordringer på flere velfærdsområder, mens kerneopgaven også er under forandring i Hjørring Kommune.
Alt det stiller angiveligt store krav til organisationens ledere, men til at hjælpe med at håndtere ledelsesopgaven har de derfor også i Hjørring Kommune et fælles ledelsesgrundlag, der blandt andet skal imødekomme de nævnte udfordringer, hvilket åbenbart er mere aktuelt end nogensinde.
Derfor var alle kommunens ledere forleden samlet i Idrætscenter Vendsyssel. Der skulle de så at sige genbesøge ledelsesgrundlaget og få fornyet inspiration til at bruge og implementere det, så de har en fælles forståelse af dette. Dermed skulle det efter planen komme ud for at leve på tværs af hele organisationen.
Det er imidlertid ikke tiden i sig selv, men derimod kvaliteten af timerne, der definerer og garanterer den enkeltes, teamets og virksomhedens langvarige samt bæredygtige succes, fristes vi hos netavisen til afslutningsvis at citere ledercoach .
Graden af kontrol afspejler nemlig ifølge hende lederens niveau af tillid til medarbejderen, men det er måske en helt anden historie.
Man kan via linket her læse mere om kommunens syn på Ledelse af Kerneopgaven.
Kilde: Hjørring Kommune.
Jeg har gået på et mangement kursus for at undgå at skrive og mene sådan. Det er jo dårlig ledelse i sig selv.
Stryger man floskler og gentagelser får man en kortere version, der desværre heller er noget værd.
Hvad får man som Leder/medarbejder. Ja, der jo det interne, hvor man spare alle vegne.
Jeg kunne forstå, hvis man ændre måden at lede på i ansvar i ny struktur eller oprettede et ny forvaltning, hvor man fik kompetence til at ordne energi og klima bedre, så politikerne var færre i udvalgene, så de kunne sætte sig selv og de ansatte bedre ind i sagerne.
Man kunne nøjes med at alle skulle kunne stramme ballerne, så de kunne holde et glas karrysild med dem.