Det digitale aftryk med kampagnen 1 ud af 100 2025 hos VisitNordvestkysten understreger potentialet i stærke fortællinger og lokalt engagement, når man som helårsdestination markedsfører Nordvestkysten og dermed også turismen i Hjørring Kommune.
Bag de flotte resultater, der tæller mere end 11,8 millioner eksponeringer. Næsten 192.000 klik. Og en samlet trafik til kampagnesitet på over 72.000, hvilket er mere end dobbelt så meget som sidste år, står et koordineret samarbejde mellem VisitNordvestkysten og lokale aktører i de fem kommuner, hvortil også hører Hjørring.
Med udgangspunkt i strategien “Et fællesskab, som slår alt”, er kampagnen ikke blot et spørgsmål om synlighed, men et redskab til at styrke helårsturismen, den lokale identitet og samarbejdet på tværs af destinationen.
”Det bekræfter, at vi med en klar fortælling og en gennemtænkt kanalstrategi kan skabe digital synlighed – selv for nye initiativer uden stort indholdsbibliotek. Det kræver både kreativitet, tæt samarbejde og tillid til processen: At man kan opbygge interesse og efterspørgsel, før det første event overhovedet er afholdt,” fortæller Jonathan Nør Lassen, marketingkoordinator og ansvarlig for kampagneopsætning.

Kampagnen er en del af VisitNordvestkystens indsats under paraplyen ”Fælles om flere oplevelser hele året rundt”, som har til formål at skabe trafik og interesse uden for højsæsonen og brede turismen ud over hele geografien og kalenderåret.
Det digitale univers er ikke blot synlighed for synlighedens skyld – det fungerer som brobygger mellem gæstens interesse og den lokale aktørs oplevelsestilbud.


