En fysisk butik i Hirtshals. En onlinebutik, der snart går i luften, skriver Claus Dindler hos Hjørring ErhvervsCenter. Samt virksomhed som indretnings-konsulent.
Det er de tre ben, som Kristina Ølgaard Johansen, baserer sin virksomhed som selvstændig på. Lund Interiør er navnet på virksomheden, og de fysiske produkter er alt til indretning hos private og i virksomheder.
”Men dybest formidler jeg oplevelser. 20 år i hotel- og turist-branchen har lært mig, at det vigtigste i forhold til kunder er at yde service og oplevelse,” siger Kristina Ølgaard Johansen.
Hun startede Lund Interiør i marts 2019 og tog kort efter kontakt til Hjørring ErhvervsCenter og iværksætterkonsulent Lars Gaden Jensen. Det blev til en række samtaler med 1-til-1 sparring om alle de udfordringer, der ligger i at starte selvstændig virksomhed. Kristina Ølgaard Johansen fik desuden via en såkaldt VIP-aftale støtte til at starte en tre-årig online uddannelse som indretnings-konsulent.
Grundlaget for iværksætter-virksomheden er den fysiske butik, der efter nytår flytter fra den hidtidige placering i Nørregade 1 til Nørregade 5 i Hirtshals.
Omkring 1. marts udvides med en webshop, der i første omgang kommer i en dansk version, men forventes udvidet med en engelsk eller tysk udgave – primært henvendt til de mange tyske kunder, der har opdaget butikken i Hirtshals, og som gerne vil kunne handle, når de er kommet hjem til Tyskland.
De tredje ben i virksomheden er konsulent-virksomheden, der består i, at Kristina Ølgaard Johansen tager ud og rådgiver virksomheder eller private med indretning.
Indtil nu har Kristina Ølgaard Johansen passet alle tre ben med egen indsats suppleret med timelønnet personale efter behov. Med etablering af den nye butik og webshoppen bliver der behov for fastansat personale.
”Allerede nu kan butikken bære sig. Jeg forventer voksende omsætning næste år,” Kristina Ølgaard Johansen, der kan se tilbage på et 2020, der har været meget atypisk.
”Corona-nedlukningen i marts var umiddelbart hård ved omsætningen. Men vi satsede kraftigt på markedsføring via Facebook og Instagram, og i hele foråret havde vi travlt med at køre varer ud, der var bestilt over nettet. Og på den måde holdt vi forretningen godt i gang. Sommeren med rigtig mange indenlandske turister blev rigtig god. Til gengæld gjorde den nordjyske nedlukning i november ondt. Nu håber vi så på en god julehandel med åben butik alle ugens dage frem til jul” siger Kristina Ølgaard Johansen.
Kilde: Hjørring ErhvervsCenter.