Flere funktionærtunge projekter og flere opgaver for den styrede boremaskine har ført til en ændring i Villy Andersens organisation med udpegning af to nye formænd, Huxi A. Nielsen og Andreas Skovfoged.
Det nye materiel omfatter tre Mercedes Atego lastbiler med elstampere, tre Caterpillar gravemaskiner og en MAN lastbil med kran og hejs.
– De to nye formænd skal ses som et led i at skabe mere effektive arbejdsgange og øget kapacitet i virksomheden. Vi oplever, at elprojekterne bliver stadig mere komplekse og i stigende grad også omfatter dialog med berørte borgere. Og det er helt ok, for nogle ting er bare lettere, når dem der graver, også er dem, der har planlagt og har ansvaret. Formændene kommer til at tage sig af en række opgaver, som dermed frigør tid hos projektlederne, siger direktør Peter Christensen.
Huxi A. Nielsen har været ved Villy Andersen ApS i 20 år og har prøvet kræfter med stort set alle arbejdsopgaver i virksomheden. Som formand skal han nu i højere grad styre projekterne og fordele opgaverne. Samtidig bliver han ansvarlig for oplæring af nye medarbejdere i Hjørring-afdelingen.
Andreas Skovfoged er udnævnt til formand for styrede underboringer. Han har hidtil kørt boremaskinen, men skal nu i højere grad tage sig af planlægning og forundersøgelser, så alt er klappet og klart, når maskinen ankommer til arbejdsstedet. Derved får boremaskinen flere effektive timer, og det er der brug for med den store efterspørgsel, der er på underboringer. Planen er på sigt at udvide med yderligere en boremaskine, og så bliver der endnu mere brug for grundig planlægning.
Elstamperne er en stor gevinst for arbejdsmiljøet, idet medarbejderen ikke længere skal gå i udstødningsos fra motoren. Hver elstamper har to batterier, og når de lader på skift, kan stamperen køre hele dagen.
De nye minigravere har hurtigskift og tilt, så de altid kan grave lige render, uafhængig af underlaget. Det giver bedre arbejdsstillinger for de medarbejdere, der skal gå i renden.
– Vi investerer løbende i nyt udstyr og materiel. I denne situation har vi imidlertid valgt at beholde det gamle materiel, for vi ser ind i en meget travl tid, og med lange leveringstider på nyt grej vil vi sikre øget kapacitet ved at beholde de maskiner, der egentlig skulle være solgt. Ud over de nævnte biler og maskiner, udskifter vi vores lastbiler og kassevogne til nye modeller med større komfort, bl.a. bedre sæder til passagerer. Alle skal sidde godt på vej til og fra arbejdsstederne, siger Peter Christensen.