Fordi kommunikation i dag foregår meget mere online, så er det også vigtigt, at hjemmesider og webshops er med på denne udvikling. Det betyder, at der kan være behov for lidt mere end et telefonnummer og en opfordring til at ringe, hvis kunden har spørgsmål. Det kan f.eks. være en god idé med:
- En chatfunktion, så kunderne hurtigt, nemt og uforpligtende kan få svar på deres spørgsmål i f.eks. købssituationer
- En kontaktformular f.eks. ved kundeservice eller ved ønske om tilbud, hvor kunden nemt og hurtigt kan udfylde via hjemmesiden i stedet for at skulle skrive en mail
- En spørgsmålsbank, hvor ofte stillede spørgsmål let og overskueligt kan findes, og hvor kunderne har mulighed til at bidrage med spørgsmål, som de selv er stødt på, på hjemmesiden
Derudover er det også vigtigt, at brugerdesign og æstetik er udviklet optimalt, så hjemmesiden er nem at finde rundt på for kunden. Her kan det være en fordel at opsøge hjælp hos en ekspert, der ved, hvad der virker for kunden.
Vedligehold hjemmesiden
Når du har fået udviklet en god hjemmeside med smarte løsninger, der kan gøre oplevelsen bedre for kunderne og kommunikationen mellem jer mere gnidningsfri, så er det lokkende bare at læne sig tilbage og vinge den opgave af på listen. Men en hjemmeside kræver vedligeholdelse og opsyn for at fungere, følge med virksomhedens udvikling og virke tidssvarende. Her kan det også være en god idé at få hjælp udefra – få f.eks. hjælp til din WordPress hjemmeside, så du ikke selv skal tænke nær så meget over at holde den opdateret i den travle hverdag.