MarineShaft A/S har stor erfaring med forskellige former for reparationer af propeludstyr og rorarrangementer, idet virksomheden også giver kunderne hurtige og omkostningseffektive reparationsløsninger langt udenfor Danmark og Europa, skriver mediet Robban Assafina.
Sammen med en bred vifte af globale reparationstjenester på stedet udføres disse dog om muligt også på de mekaniske værkstedslokationer med base i Hirtshals. Med nyindkøbt håndholdt scanningsudstyr til 3D supplerer virksomheden desuden de øvrige feltreparationstjenester, idet man dermed kan tilbyde kunderne hurtigere og mere præcise data til deres beslutningstagning.
– Dette 3D-scanningsudstyr har vist sig at være yderst nyttigt. Vi er forpligtet til at tilbyde vores kunder fuld service og den bedste reparationsløsning, og vi ønsker at give dem mulighed for at placere hele reparationsomfanget hos os, fortæller marketingchef Hanne Magnussen til Robban Assafina.

Da et passagerskib eksempelvis oplevede støj og vibrationer fra propellerne, blev MarineShaft kontaktet for at udføre en 3D-scanning, mens det var i tørdok. Med udstyret var det muligt at scanne hver enkelt vinge uden at afmontere propellerne og foretage en nøjagtig sammenligning for at opdage eventuelle afvigelser.
Ved at bruge ovennævnte scanningsdata kan den lokale virksomhed kort fortalt udføre en virtuel blue-fit test, hvilket eliminerer behovet for at bringe den faste propel ind på værkstedet.
Læs hele artiklen her hos Robban Assafina.