Online marketing omfatter strategier og teknikker til at promovere produkter eller tjenester via internettet. Det inkluderer metoder som søgemaskineoptimering (SEO), sociale medier, e-mail-markedsføring og betalt annoncering.
Formålet er at nå ud til en bredere målgruppe, øge synligheden og drive salg gennem digitale kanaler. Mandag eftermiddag havde Business Hjørring derfor også 1. salen fyldt med iværksættere, der ønsker at blive skarpere til SoMe content. Og det lyder ifølge tovholderne til, at de er godt på vej, for der var masser af gode spørgsmål og erfaringer, der blev delt.
Workshoppen er første af 3 content-workshops, som Business Hjørrings erhvervskonsulenter Line Uggerly Jørgensen og Lars Gaden Jensen inviterer ind til i samarbejde med Iværksætterdanmark. Det er Bettine Ortmann fra firmaet TrendTribe, der giver de mange gode tips og tricks hos Business Hjørring
Online markedsføring er da også altid et særdeles hot emne, hvor står bomstærkt hos NordsøPosten.
Foto: Business Hjørring.