Michael Riisager startede den 1. marts 2019 Cars by Riisager og kunne derved fejre fem års fødselsdag her i 2024.
– Jeg har aldrig fortrudt et sekund og præcis fem år efter, fredag den 1. marts, er min bedre halvdel Anne Riisager tiltrådt i firmaet, fortæller Michael Riisager.
Hos Cars by Riisager er der nemlig nok at tage fat på og begge ser frem til at arbejde sammen og være fælles om firmaet. Opgaver og roller er dog fordelt på forhånd – i hvert fald i arbejdstiden. Michael er chefen og Anne betegnes praktikanten.
– Jeg måtte ikke blive overdirektør, men der skal jo også være noget at forhandle om fremover, smiler Anne.
Godt 3 uger efter første arbejdsdag er der da også fortsat meget at lære for Anne, både praktisk og fagligt.
– Michael er en dygtig og tålmodig læremester, men også lidt streng. Det skal være ordentligt. Han er jo vanvittig passioneret, og så er han bare virkelig nørdet – altså på den gode måde. Han gør hverken noget halvt eller trekvart, fortæller fruen.
![Store smil hos Cars by Riisager 2 Riisager 4](https://nordsoeposten.dk/wp-content/uploads/2024/03/Riisager_4.jpg)
– Cars by Riisager er måske en lidt utraditionel bilforretning med vores digitale tilgang, beliggenhed og tilgængelighed. Vi har ingen faste åbningstider og vores forretning er en renoveret staldbygning.
Vores showroom er online, og derved kan interesserede – i ro og mag – finde billeder og beskrivelse af hver enkel bil vi har til salg, dens historik, tekniske data og udstyrsliste, uddyber Anne.
Derudover er Cars by Riisager lette at komme i kontakt med digitalt, telefonisk og på sociale medier. Parret aftaler dernæst et besøg på forhånd, så de er 100 procent til rådighed for spørgsmål og vejledning, og hele familien har god tid til en lang prøvetur. Det samme gælder, når bilen er solgt og skal afleveres.
– Det er jo en stor beslutning at købe bil, så det skal selvfølgelig være en god oplevelse at handle bil hos os. Både før og efter. Vi vil gerne, at alle vores kunder, ja alle der kommer her, føler sig tilpasse, trygge og ordentligt behandlet. Bilerne er primært nyere brugte biler fra nærmest hele Europa og meget gerne med masser af udstyr. Nærmest hver eneste bil, der kommer hjem, håndplukkes af Michael. Desuden gennemgår Michael også selv bilerne ved ankomst og har indtil nu også klargjort mange af bilerne selv. Den sidste del, klargøring, bliver fremover en del af Annes opgaver, supplerer Michael.
– Det er kommet bag på mig, hvor meget arbejde der er i at rengøre eller klargøre, som det jo hedder, en bil. Èn ting er den indvendige del, men udvendigt skal den bl.a. to-trins poleres, som er et helt håndværk i sig selv. Men det er altså fedt at polere. Jeg ved, det lyder mærkeligt, men der er en vis tilfredsstillelse, når ridserne (i lakken) forsvinder. Vi lægger virkelig meget arbejde og nusseri i hver enkel bil, så den står så pæn som overhovedet muligt, siger Anne.
Derfor ærgrer det også dem begge, når bilen er klargjort og dermed klar til salg, at den må sættes udenfor i rækken igen.
– Vi kan nærmest få helt ondt i maven over det. Vi kunne virkelig godt ønske os endnu en hyggelig og større bygning med plads til bilerne indenfor, bemærker Anne.
![Store smil hos Cars by Riisager 3 Riisager 2](https://nordsoeposten.dk/wp-content/uploads/2024/03/Riisager_2.jpg)
Netop fremtidsplaner er der masser af hos dem begge, og flere tiltag er sat i værk. De er således vildt glade for, at de nu kan tilbyde tilkøb af en særklasse keramisk coating fra amerikanske FEYNLAB®. Alle bilejere (og deres nye bil) vil få stor glæde af en beskyttende coating. FEYNLABs keramiske nanobelægning giver bilens lak en enorm slidstærk beskyttende effekt. Lakken danner en vandafvisende egenskab så skidt, vejsalt og mudder mm. har sværere ved at sætte sig fast. Bilen bliver nemmere at holde i hverdagen, og den bliver vanvittig spejlblank. Det ser virkelig fedt ud.
Et andet initiativ er opstået på baggrund af den store interesse for elbiler.
-Vi får rigtig mange spørgsmål om valg af ladestander. Vi har derfor indgået en aftale med både OK og Clever, så uanset hvor mange kilometer hele familien kører, vil vi kunne rådgive om valg af ladestander. Ved interesse skal Michael blot kontaktes, oplyser Anne.
![Store smil hos Cars by Riisager 4 Riisager 5](https://nordsoeposten.dk/wp-content/uploads/2024/03/Riisager_5.jpg)
De sociale medier er også et vigtigt element i parrets hverdag, og Cars by Riisager er nu også på Instagram. Cars by Riisagers facebookside og Youtube kanal har kørt i nogle år, primært med opslag af, hvad Anne kalder hardcore bilviden og pæne bilbilleder. Sådanne opslag og visninger fortsætter selvfølgelig. Derudover vil nyhedsopslag, hverdagsglimt og andet inspirerende vises. Det må ifølge parret gerne være lidt sjovt og samtidig informativt, uanset ens bilniveau. Og lidt interessant er, at flere af deres biler er solgte, inden de når at komme hjem, eller at de når at få dem klargjorte efter opslag på bl.a. Facebook.
Fra sygeplejerske til praktikant
For Anne, som er uddannet sygeplejerske og tidligere arbejdet som konsulent ved BDO og senest som visitator, er det noget af et brancheskift.
– Det har været en stor beslutning, men den helt rigtige for os alle i familien. Man kan, hvad man vil siger de kloge, og jeg er i kompetent oplæring. Det er gået op for mig, selvom jeg har hørt Michael snakke om biler dag og nat og dagligt kører rigtigt meget i min bil, – at det faktisk giver meget mening at have bare en anelse kendskab til og om ens bil, give den lidt kærlighed og holde den pæn og bedst mulig kørende.
Med Michaels mangeårig brancheerfaring, ordentlighed og passion kombineret med Annes entusiasme og ideudvikling er et nyt spændende kapitel startet hos Cars By Riisager.
– Følg os meget gerne på de sociale medier, uanset bilengagement og interesse vil vi forsøge at inspirere, slutter Michael.
Find dem her på Facebook og Instagram.
Foto: Privat.