Med Spiideos kameraer optages samtlige kampe på 6 af de ca. 50 Dana Cup-baner, og så er kampene til rådighed verden over.
I løbet af turneringens tre første dage, er der solgt 1200 kampe verden over.
Janus Jacobsen fra Dana Cup video-samarbejdspartner, Gistrup Film, tager sig af distribution og teknik omkring de streamede kampe.
– Jeg er meget tilfreds med den tekniske kvalitet, der kommer ind fra Spiideo-kameraerne. Billedskarpheden er fornem og kameraernes evne til at følge spillet er i top, siger Janus Jacobsen og suppleres af Torben Vandsted, som er pressechef ved Dana Cup.
– Stabiliteten kan vi bestemt heller ikke klage over. Vi har ikke – i ugens løb – haft forstyrrelser. Der har ikke været afbrydelser, bortset fra en enkel gang på én enkelt bane, da en deltager hev strømstikket, fordi han skulle oplade sin iPhone. Det blev straks meldt ind, og et kvarter senere havde vi lokaliseret ”fejlen”. Frem over skal vi beskytte det elektriske system bedre. Interessen for de streamede kampe er stor i udlandet, specielt har vi mange norske kunder. Når vi sælger en kamppakke for 100 kr. og en enkelt kamp for 60 kr. og sørger for en konstant ajourføring af tilbudslisten, er der kø ved lugen, uddyber Torben Vandsted.
– Vi var spændte på modtagelsen af den her nye service. Det er gået langt over forventning. Vi er allerede i gang med forberedelse af en udvidelse. Jeg vil gerne, at vi kommer op på streaming fra 20 baner, slutter pressechefen.
Erfaringerne fra Dana Cup, gavner også Fortuna. Planen er, at efterårets U16DM og U18DM kampe på Fortunas opvisningsbane skal streames og sælges.
Der er snigpremiere på Fortuna-streaming på søndag den 31. juli kl. 13, hvor Fortunas hold i Gjensidige Kvindeliga møder Kolding IF i en træningskamp op til ligastarten.
Kilde: Dana Cup.