-Mange har meget at kæmpe med lige nu i denne tid med Corona, og vi forsøger at bakke op om den trængte restaurationsbranche med alternativ finansiering og ved at bidrage med markedsføring for eksempel gennem konkurrencer med gavekort. Vi må stå sammen og hjælpe hinanden igennem den svære tid, siger ThermITs direktør Ivan Lindgren Hansen, som opfordrer alle til at bakke op.
Virksomheden producerer og sælger det enkle og populære system, som overvåger og alarmerer, hvis temperaturer ved for eksempel fødevarer og medicin i butikker, køkkener, på apoteker, plejehjem, sygehuse, kantiner og lignende kommer ud af kontrol måske på grund af strømsvigt, nedbrud i en enhed eller en køleskabsdør, der ikke er lukket ordentligt.
– Vi har ændret mange arbejdsgange i denne tid. Vi holder de fleste af vores kundemøder virtuelt, og vores rejseaktivitet er voldsomt nedsat også i forhold til de mange kunder, vi har i udlandet. Vores forhandlere rundt om for eksempel i vores nabolande, i Dubai, på Grønland, Færøerne og Island klarer det praktiske, når vi har sendt udstyret til dem, forklarer Ivan Lindgren Hansen.
Mindre rejseaktivitet passer også fint med ThermITs bæredygtige profil, hvor alt i virksomheden foregår med stor respekt for miljøet og FNs Verdensmål.
– Vores digitale system er bæredygtigt og medvirker også til hos kunderne at øge fødevaresikkerheden, mindske madspild, spare på energien, minimere forbruget af papir samt frigøre varme hænder for eksempel på plejehjem og sygehuse, hvor ThermITs automatiske system erstatter manuelle rutiner, forklarer Ivan Lindgren Hansen.
-Vi følger naturligvis de retningslinjer, som myndighederne og regeringen løbende udstikker i forbindelse med pandemien. Det er en samfundsopgave for os alle at sikre mindst mulig spredning. Vi har udarbejdet et sæt retningslinjer for, hvordan vi håndterer forebyggelsen af COVID19 Coronavirus i relation til vores kunder.
ThermITs serviceteam vil fortsat betjene kunder i det omfang, det er muligt og under hensyntagen til den aktuelle situation.
-Alle vores teknikere er grundigt instrueret i at udvise den nødvendige agtpågivenhed ved servicebesøg. Medarbejderne undgår fysisk kontakt, bærer mundværn og engangshandsker under installations- og servicearbejde og holder afstand. Enheder sprittes af inden montering hos kunden, og medarbejderne spritter hænder ved ankomst og afgang ved kundebesøg, forklarer logistikchef Steffen Lindgren Hansen.
-Vores logistikcenter vil operere som hidtil og vi forventer derfor ikke for nuværende nævneværdig forstyrrelse af den daglige drift. Vores service og hotline er forsat operativ. Dog vil nogle af vores medarbejdere arbejde fra hjemmekontorer, og det er forsat muligt at komme i kontakt med os som vanligt.
-Vi producerer selv vores udstyr og har ikke leveringsproblemer, da lageret er opdateret. Vi mangler på nuværende tidspunkt ikke komponenter, så vi er fuld leveringsdygtige, understreger logistikchefen.