Netop behovet for arbejdskraft er baggrunden for konceptet Surf & Work, som blev afprøvet i Løkken i 2023. Her fik et hold unge mennesker i juli måned mulighed for at få et sommerjob med surfing og fællesskab med andre unge, samtidig med at de tjente penge og hjalp til at løse behovet for ekstra arbejdskraft i højsæsonen.
Konceptet var en succes, og i år er der Surf & Work i både Løkken og Hirtshals.
Oplevelser året rundt
Oplevelser rundt omkring i kommunen giver ikke kun værdi for turister, men også for os, der bor her hele året. Et godt sted at bo, er som bekendt et godt sted at besøge.
Derfor er et stærkt eventprogram – ikke mindst i ydersæsonerne – et vigtigt indsatsområde.
X-trem Hirtshals, Hook & Cook og sensommermagi ved Rubjerg Knude Fyr var blandt oplevelserne, som sidste år trak rigtig mange besøgende til.
Franske autocampere og grønne feriehuse
Udover markedsføring i Danmark har Visit Nordvestkysten kampagner i Tyskland, Norge og Holland.
Oplevelsen er, at flere franskmænd besøger vores destination i autocampere. I det hele taget er autocamperturismen i vækst, og derfor vil der i de kommende år være fokus på at gøre denne form for turisme til en god forretning.
Et andet indsatsområde er at få flere af vores sommerhuse omdannet til ”grønne” helårsferiehuse med et lavere energiforbrug, så den stigende efterspørgsel på denne overnatningsform kan efterkommes.
Visit Nordvestkysten vil i de kommende år sammen med ejerkommunerne Hjørring, Jammerbugt, Thisted, Lemvig og Holstebro udvikle samarbejdet om at skabe en turisme vi kan leve af og leve med hele året rundt.