• Annoncering
  • Kontakt
  • Retningslinjer
  • Cookiepolitik
Prøv vores mørke tema
NordsøPosten.dk

Topbanner

  • Nyheder
  • Kultur
  • Sport
  • Erhverv
  • Politik
  • Fritid
  • Debat
  • Børn & Unge
  • 112
  • Navne
  • Sponsorartikler
    • Arkiverede sponsorartikler
  • Arkiv
Intet resultat
Se alle resultater
  • Nyheder
  • Kultur
  • Sport
  • Erhverv
  • Politik
  • Fritid
  • Debat
  • Børn & Unge
  • 112
  • Navne
  • Sponsorartikler
    • Arkiverede sponsorartikler
  • Arkiv
Intet resultat
Se alle resultater
NordsøPosten.dk
Intet resultat
Se alle resultater

Topbanner

Visionen er vækst i VisitNordjylland

Corona gør det stadig svært for udenlandske turister at komme til Danmark. Derfor vil VisitNordjylland tiltrække flere danske turister til toppen af landet.

af NordsøPosten
6. juli 2021
i Erhverv
Karl Henrik Laursen er direktør både for Nordsøen Oceanarium og Nordsøen Forskerpark.

Karl Henrik Laursen er direktør både for Nordsøen Oceanarium og Nordsøen Forskerpark.

Langbanner Top

Snakken mellem gæsterne i Nordsøen Oceanarium fylder lokalerne med de store fisk og endnu større akvarier. Lytter man efter, afslører gæsternes dialekter, at her er besøg af både bornholmere, fynboer og sønderjyder. Men samtidig er fraværet af tyske, norske og svenske stemmer tydeligt.

Der går heller ikke længe, før man hører den københavnske dialekt blandt dagens gæster. Blandt andet har familien Koefoed fra Vesterbro i København skiftet hverdagen i hovedstaden ud med en miniferie i det nordjyske.

Tuister Nordsoeen
Annika Koefoed Svendsen og sønnen Tobias.

– Det er rigtig fint at gå rundt og se stedet her, siger Annika Koefoed Svendsen, der samtidig fortæller, at det var sønnen Tobias på 10 år, der sørgede for, at sommeren i år blandt andet skulle bruges i Nordjylland.

– Han vil gerne se Skagen, så vi købte et togpas, og har nu et par dage med forskellige stop, siger Tobias’ mor, Annika.

Anderledes fokus skal sikre danske turister

Og danske turister som familien Koefoed vil VisitNordjylland gerne have endnu flere af i løbet af sommeren. Corona har endnu engang smidt grus i det nordjyske turistmaskineri, hvor restriktioner, coronapas og generel utryghed ved at rejse holder udenlandske turister hjemme i højere grad, end før corona.

Derfor søsætter VisitNordjylland nu en sommerkampagne, der skal tiltrække endnu flere danske turister.

– Vi vil rigtig gerne se danskerne komme til Nordjylland. Det var de rigtig gode til sidste år, hvor vi manglede vores udenlandske gæster, og derfor håber vi på at gentage succesen i år, siger Pernille Høll. Hun er marketingschef for Fælles Vækst som VisitNordjylland er en del af.

VisitNordjylland har tidligere lavet kampagner, der kan hive turister til Nordjylland, men denne gang har man valgt et andet fokus, end man tidligere har gjort.

– Nordjyderne er kendte for at være gæstfrie, lune og meget humoristiske, og det har vi forsøgt at inddrage i kampagnen. Så vi får både præsenteret de smukke steder, Nordjylland har at byde på, samtidig med vi får den mentalitet og den imødekommenhed, vi mener, vi har heroppe i Nordjylland med i kampagnen, siger Pernille Høll.

Pernille Hoell jpg e1625601632751
Pernille Høll.
Højsæsonen skal udvides

Tilbage på Nordsøen Oceanarium er det blevet tid til at fodre sælerne i det udendørs bassin. Under den nordjyske sol sidder cirka 150 gæster og gør klar til at se et par håndfulde sæler vente spændt på sildene, der bliver serveret hver dag klokken 12.00.

Her håber man på, at mange flere turister vil lægge vejen forbi det nordjyske museum. Højsommeren ser allerede god ud nu, men direktøren for Nordsøen Oceanarium håber på, at den nye kampagne kan sikre flere turister udenfor højsæsonen.

– Danskerne har jo booket i stor stil her i juli måned, men hvis vi kan få nordmænd og tyskere til at booke ind i august og september måned, så får vi en betydelig sæsonforlængelse, siger Karl Henrik Laursen, direktør for Nordsøen Oceanarium. Han fortsætter:

– Det siger sig selv, at hvis vi kan forøge højsæsonen fra seks til ti uger, så ligger der rigtig meget økonomisk gevinst i det.

På Nordsøen Oceanarium må der maks blive lukket 1.900 personer ind på én dag. Det er under halvdelen af besøgsrekorden før corona.
Foto: Jeppe Frost Kyvsgaard

Efter besøget på Nordsøen Oceanarium fortsætter familien Koefoeds miniferie til Skagen i et par dage, inden mor, far, storebror og lillesøster igen vender snuden mod København. Men meget tyder på, familien vender tilbage en anden gang.

– Vi kunne sagtens finde på at tage endnu en ferie i Nordjylland. Vi har blandt andet snakket om at tage en lidt længere ferie i Skagen, siger Annika Koefoed Svendsen.

Kilde: TV2 Nord.

 

Tags: TurismeVisitNordjylland
DelTweetSend

Langbanner

Tilmeld
Giv besked ved
0 Kommentarer
Inline meninger
Se alle kommentarer

Stort sidebanner top

Stort sidebanner

Lille sidebanner

NordsøPosten.dk

NordsøPosten.dk er ejet af Niels Skipper under virksomheden Skipper & Skipper.

Målet med netmediet er at præsentere lokale nyheder med kvalitet og hurtighed.

CVR-nr. 41271825

Følg os

Annoncering

Kontakt Niels Skipper for priser angående annoncering.

Du kan bruge e-mail adressen nedenunder eller benytte vores kontaktformular ved at klikke her.

Niels Skipper

Mobil: 28 74 27 48
E-mail: niels@nordsoeposten.dk

Kategorier

  • 112
  • Børn & Unge
  • Debat
  • Erhverv
  • Fritid
  • Kultur
  • Navne
  • Nyheder
  • Politik
  • Sponsorartikler
  • Sport

Lavet af Høj Data.

  • Nyheder
  • Kultur
  • Sport
  • Erhverv
  • Politik
  • Fritid
  • Debat
  • Børn & Unge
  • 112
  • Navne
  • Sponsorartikler
  • Arkiverede sponsorartikler
  • Arkiv

Lavet af Høj Data.

Administrer cookies
Vi bruger cookies for at optimere vores hjemmeside og services.
Funktionelle Always active
Nødvendige for at kunne drive Nordsøposten.
Præferencer
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistik
Giver os mulighed for at samle statistik over besøgende for at forbedre vores service. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Giver os mulighed for at indsamle marketingsstatistik for at kunne vise dig annoncer.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
Du er ved at sende email til

Flyt kommentar