Eleverne fra 5. årgang på Hirtshals Skole spillede forleden op til dans i Kulturcafen på Trollhättanvej i Hjørring. Eleverne har i dette skoleår øvet de forskellige nummer med lærerne:
Arthur Vetvik, violin
Eirik Moland, harmonika
Kaj Bertelsen, tin whistle
Mats Lindblad, guitar
Christian Larsen, klarinet
Signe Wang Carlsen, bas og trommer.
Disse numre blev der spillet og danset til:
Mik Maks Calypso – Micas Holm Kruse
Jeg har fanget mig en Myg – ungarsk melodi, tekst Astrid Kjærsgaard
Mester Jakob – trad.
Bette Vals – Eirik Moland
Kiels Polka – Kaj Bertelsen
Torskevise – trad. (fransk folkemelodi)
Slottet – Kaj Bertelsen
Vandbager Schottish – Kaj Bertelsen
– Vi dansede to danse og spillede alle vores numre, som vi også spillede for 2. klasserne til generalprøven. Det gik jo vildt godt, fortæller Signe Wang Carlsen.
Aftenen gik altså rigtig godt, og eleverne hyggede sig. De skal snart igen ud og optræde. Næste gang på et plejehjem i Hirtshals.
Det glæder de sig til.
Foto: Hans Wendelboe Bøcher.


