Hans Wendelboe fortalte ved arrangementet veloplagt om sin rejse til Tibet – ganske vist for 26 år siden – men genoplevet i bagklogskabens klare lys.

Der var fokus på både den tibetanske kultur og Hans Wendelboe Bøchers møde med såvel munke og skolebørn som lokale tibetanere. Der blev dog også fortalt om, hvordan kineserne efterfølgende er gået efter at udslette tibetanernes sprog og kultur samt deres religion.
Rejsen blev eksempelvis fulgt nøje af en kinesisk følgebil, som overvågede danskernes gøren og laden i Tibet.
Fantastisk foredrag i regi af Ældre Sagen.


