Sankt Hans-aften blev tirsdag fejret i hyggelige rammer i Lørslev, hvor borgere i alle aldre var samlet til en traditionsrig midsommeraften med bål, sang og fællesskab.
Byrådsmedlem Betina D. Jensen (V) var inviteret til at holde årets båltale og blev ifølge hende selv taget varmt imod af både Lørslev og Omegns Borgerforening og de mange fremmødte gæster.
Formand Tommy Pedersen bød velkommen til arrangementet, inden han gav ordet til båltaleren. Efter talen blev midsommersangen sunget i Shu-bi-duas version, hvorefter bålet blev tændt, og aftenen fortsatte i hyggeligt samvær.
I sin tale fremhævede Betina D. Jensen det stærke fællesskab og den handlekraft, som præger Lørslev. Hun pegede blandt andet på de mange frivillige kræfter, der er med til at skabe udvikling og sammenhold i lokalsamfundet, samt betydningen af steder som Lørslev Café & Kulturhus for byens sociale liv.
Samtidig understregede hun, at fællesskab fortsat er en af de vigtigste grunde til, at mennesker samles omkring Sankt Hans-bålet. Traditionen handler ikke blot om bålet og midsommeren, men også om at mødes på tværs af generationer og mærke sammenholdet i lokalsamfundet.
Borgerforeningen stod desuden for salg af pølser, og den gode stemning prægede aftenen, hvor sommervejret og det tændte bål dannede rammen om endnu en velbesøgt Sankt Hans-fejring i Lørslev.
Foto: Privat.


