• Annoncering
  • Kontakt
  • Retningslinjer
  • Cookiepolitik
Prøv vores mørke tema
NordsøPosten.dk

Topbanner

  • Nyheder
  • Kultur
  • Sport
  • Erhverv
  • Politik
  • Fritid
  • Debat
  • Børn & Unge
  • 112
  • Navne
  • Sponsorartikler
    • Arkiverede sponsorartikler
  • Arkiv
Intet resultat
Se alle resultater
  • Nyheder
  • Kultur
  • Sport
  • Erhverv
  • Politik
  • Fritid
  • Debat
  • Børn & Unge
  • 112
  • Navne
  • Sponsorartikler
    • Arkiverede sponsorartikler
  • Arkiv
Intet resultat
Se alle resultater
NordsøPosten.dk
Intet resultat
Se alle resultater

Topbanner

Danske Maritime har bidraget til den første globale industrielle kontraktstandard for ombygning af skibe

BIMCO (Baltic and International Maritime Council) har netop udgivet ”Conversioncon”, som er den første globale kontraktstandard for ombygningen eller konverteringen af skibe.

af NordsøPosten
24. maj 2022
i Nyheder
Foto: Hirtshals Havn.

Foto: Hirtshals Havn.

Langbanner Top

Formålet med den nye standard har været at skabe en kontrakt for de juridisk komplicerede ombygningskontrakter, som både rederierne og værfterne kan bakke op om.

De omfattende skibskonverteringer/ombygninger har altid budt på en række vanskelig kontraktuelle problemstillinger, som helt overordnet hænger samme med følgende forhold:

  1. Skibskonverteringskontrakterne dækker over byggeprojekter af særdeles forskellig karakter, hvilket i sig selv gør det svært at skabe én standard.
  2. Ombygningsprojekterne har elementer og mekanismer til fælles med både nybygningskontrakterne, reparationskontrakterne og til tider endda med kontrakter om køb af eksisterende tonnage.
  3. I modsætning til skibsbygningerne ejes skibet, som skal konverteres, af skibsrederen allerede, når skibet leveres til værftet. Dette er afgørende for reguleringen af bl.a. misligholdelsesbeføjelserne, sikkerhedsstillelsen og overgangen af ejendomsretten til ombygningskomponenterne.
  4. Designopgaven kan i praksis være delt mellem køber (rederen) og sælger (værftet).

Den nye kontraktstandard imødekommer disse forhold og leverer et kvalificeret bud på, hvordan udfordringerne kan håndteres, så der er klarhed over alle dele af processen.

Flere af Danske Maritimes medlemsvirksomheder har bidraget med værdifuldt input til kontrakten, som er velegnet at benytte ved store ombygningsprojekter. Danske Maritime forestiller sig på den baggrund, at mange skibsredere vil foretrække at benytte disse vilkår i forbindelse med fremtidige kontraktforhandlinger.

Adam Goldschmidt Danske Maritime 1 scaled e1653330729416
Chefjurist Adam Goldschmidt.

Arbejdet med udformningen af arbejdet har været undervejs i to år. Chefjurist fra Danske Maritime, Adam Goldschmidt, har været en del af arbejdsgruppen, som også består af repræsentanter fra Exmar Offshore (Belgien), BW Offshore (Singapore), Keppel Offshore & Marine (Singapore), Lloyd Werft Bremerhaven (Tyskland), West of England P&I Club (England) og Ince Gordon Dadds LLP (England).

Læs mere om i Maritim Analyse her, hvor Adam Goldschmidt går i dybden med emnet.

 

Tags: Danske Maritime
DelTweetSend

Langbanner

Tilmeld
Giv besked ved
0 Kommentarer
Inline meninger
Se alle kommentarer

Stort sidebanner

Lille sidebanner

NordsøPosten.dk

NordsøPosten.dk er ejet af Niels Skipper under virksomheden Skipper & Skipper.

Målet med netmediet er at præsentere lokale nyheder med kvalitet og hurtighed.

CVR-nr. 41271825

Følg os

Annoncering

Kontakt Niels Skipper for priser angående annoncering.

Du kan bruge e-mail adressen nedenunder eller benytte vores kontaktformular ved at klikke her.

Niels Skipper

Mobil: 28 74 27 48
E-mail: niels@nordsoeposten.dk

Kategorier

  • 112
  • Børn & Unge
  • Debat
  • Erhverv
  • Fritid
  • Kultur
  • Navne
  • Nyheder
  • Politik
  • Sponsorartikler
  • Sport

Lavet af Høj Data.

  • Nyheder
  • Kultur
  • Sport
  • Erhverv
  • Politik
  • Fritid
  • Debat
  • Børn & Unge
  • 112
  • Navne
  • Sponsorartikler
  • Arkiverede sponsorartikler
  • Arkiv

Lavet af Høj Data.

Du er ved at sende email til

Flyt kommentar