Det hedder sig godt nok, at det er deilig å være norsk i Danmark. Desværre trækker valutakurser og priser fortsat i den forkerte retning.
Den norske Nettavisen har nemlig været i havnebyen Hirtshals for at lave en stor pristest af Rema 1000 i Norge og Rema 1000 i Danmark.
Den uvidenskabelige test viser, hvad vi godt ved, nemlig at især kød er dyrt i Danmark. Det gælder også for nogle mejeriprodukter og ost samt plastikbæreposer, som er pålagt afgift.
Udviklingen over de seneste par år er da også, at det er blevet dyrere og dyrere at være nordmand i Danmark.
Læs hele artiklen her hos Nettavisen.


