Marlene er installations- og servicekoordinator i ,hvor hun til september har været i 8 år. Marlene er oprindeligt uddannet ejendomsmægler, men landede efter endt barsel hos Nord Energi Fibernet, hvor arbejdstiderne passede bedre med familielivet.
𝗛𝘃𝗮𝗱 𝗹𝗮𝘃𝗲𝗿 𝗲𝗻 𝗶𝗻𝘀𝘁𝗮𝗹𝗹𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻𝘀- 𝗼𝗴 𝘀𝗲𝗿𝘃𝗶𝗰𝗲𝗸𝗼𝗼𝗿𝗱𝗶𝗻𝗮𝘁𝗼𝗿?
I installations- og serviceafdelingen går det ofte stærkt – telefonerne kimer, og boldene flyver rundt. Heldigvis er Marlene og kollegerne verdensmestre i at gribe boldene og sikre, at de lander det rigtige sted. Det handler om systematik og grundighed, for afdelingens fornemmeste opgave er at følge aftalerne til dørs.
Kort fortalt står Marlene og kollegerne for sagsbehandling og koordinering af fiberinstallationer – fra kunden bestiller fibernet hos en udbyder, til det udendørs område er reetableret efter installationen. Processen indebærer mange trin, vejledninger og procedurer, der skal følges og koordineres med både samarbejdspartnere og underleverandører.
Generelt er arbejdsdagen præget af mangeartede opgaver, og to dage er sjældent ens. Samtidig er forandring en naturlig del af hverdagen, fordi branchen er præget af nye tendenser, teknologisk udvikling og skiftende markedsforhold. Det skaber et dynamisk arbejdsmiljø, som kræver, at man er omstillingsparat og klar til både udvikling og omstrukturering. Derfor er den faglige baggrund i jobbet heller ikke det vigtigste. Det er til gengæld evnen til at samarbejde, lære nyt og tilpasse sig forandringer, fortæller Marlene.
𝗙𝘂𝗻 𝗳𝗮𝗰𝘁 𝗼𝗺 𝗠𝗮𝗿𝗹𝗲𝗻𝗲
Marlene er vild med at bage og sætter pris på godt bagværk. Det kommer ofte kollegerne til gode, om end der også bliver dystet om at lave det bedste bagværk.
𝗢𝗺 𝗮𝘁 𝗮𝗿𝗯𝗲𝗷𝗱𝗲 𝘃𝗲𝗱 𝗡𝗼𝗿𝗱 𝗘𝗻𝗲𝗿𝗴𝗶
”Det er en rigtig god arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø. Man føler sig værdsat og har respekt for hinanden, og der er god mulighed for personlig og faglig udvikling. Det bedste ved at arbejde ved Nord Energi er kollegerne og sammenholdet, og så sætter jeg stor pris på fleksibiliteten, når man er en familie med små børn.”