Google ads henvender sig til reklame på Google, hvoraf ”Ads” står for ”Advertisement”. På dansk vil betegnelsen dermed være ”Google reklame”.
I store virksomheder er det ikke unormalt at have et team ansat i marketingsafdelingen, som kun tager sig af alle ens reklamer på Google, da det i dag er en af de største platforme, når det kommer til reklamer.
Før alt blev digitalt, var en stor reklamemulighed aviserne, men i takt med at tingene er flyttet online, har Google på mange punkter overtaget avisernes indtægtskilde fra reklamerne. At oprette reklame på Google er nemt og billigt, men hvorfor har man så brug for Google Ads-bureauer?
Hvad kan Google Ads?
Som nævnt ovenfor, så er det forholdsvis nemt og billigt at begynde at reklamere på Google, men der er langt fra en lille reklame til reklamer, som kan ses på bundlinjen. Det er grunden til, at store virksomheder har teams ansat med dygtige folk til at stå for reklamerne på Google, da der er mange penge at hente for en virksomhed, hvis man formår at reklamere på den bedst mulige måde.
Hvis din virksomhed ikke er stor nok til at have et helt team ansat, så fortvivl ikke. Der findes nemlig virksomheder, som er specialister til lige præcis Google Ads, så du kan få hjælp til at optimere din brug af Ads, hvis det kun er det, du er ude efter eller måske få hjælp til hele din webstrategi.
Er der forskel på virksomhederne?
Det mest enkelte svar er ja. Nogle virksomheder, er f.eks. Google Premier Partner, hvilket vil sige, at de har et partnerskab med Google og har certificerede medarbejdere indenfor Google Ads. Det betyder også, at de har adgang til ekstra fordele i form at træning og data.