Tre særdeles spændende lokale projekter modtog tirsdag gavmilde sponsorater ved Havnedag for alle på Nordsøen Oceanarium.
Det var Ditte Gerstrøm Sørensen, som i sin egenskab af marketingchef havde fået æren af at overrække de tre sponsorater på hver 10.000 kroner, der gik til henholdsvis Xtrem Hirtshals ved Hirtshals Turisme samt de helt nye tiltag Hirtshals Operafestival og Artic Marley ved Surf & Natur.

Xtrem Hirtshals blev allerede første gang i april 2022 en succes med 120 deltagere ved det udfordrende løb, der havde start ved Nordsøen Oceanarium, hvor der var peptalk og opvarmning med Jacob Søndergaard. Planen er nu et parkourshow på Vesthavnen.
Artic Marley er tænkt som en outdoor vinterfestival med reggaemusik, mad og såkaldt kuldtur, som altså skal staves sådan, suppleret med olietønder og mulighed for vinterbadning, men konceptet er fortsat under udvikling.

Endelig er der så Hirtshals Operafestival, som kommer til at løbe af stablen den 2. og 3. september 2023.
Før uddelingen af sponsorater havde CEO Per Holm Nørgaard givet en status på Hirtshals Havn.
Meget mere om sidstnævnte i en senere artikel.