Handelsstandsforeningen Hjørring Handel er langt med planlægningen af Sommerby 2023 og i fuld gang med at få alle ender til at mødes.
I uge 30 i forbindelse med Dana Cup er der mulighed for at deltage i Sommerby på en ny og hyggelig måde med blandt andet et Hyttemarked med 12 træhytter på Springvandspladsen fra den 24. juli til den 29. juli. Temaet er ”Made in Denmark”, og det er de samme hytter, som var opstillet i påsken.
Dana Cup fejrer 40-års jubilæum i år, og der ventes derfor ifølge Hjørring Handel 30.000 ekstra gæster fra mange lande i lokalområdet i forbindelse med årets store ungdoms fodboldturnering.
Der kommer godt 1100 deltagende hold fra 45 forskellige nationer, og det er herligt fællesskab og magiske øjeblikke hver eneste dag.
Hjørring Handel laver i samarbejde med DEvent fra Fredericia Hyttemarked på Springvandspladsen i Hjørring.
Markedet skal vise turisterne noget af alt det flotte, smagfulde, kreative danske håndværk, der findes i området. Alle, der producerer dansk øl, strik, keramik, bolsjer eller er en kreativ sjæl, som blot ønsker at sælge ud af egen produktion, er velkommen.
Arrangørerne går målrettet efter, at boderne er for lokale aktører, som byder ind med deres version af den perfekte afvikling af uge 30 i Hjørring, men der er også plads til andre spændende virksomheder, der gerne vil lege med.
Interesserede kan senest søndag den 18. juli sende en mail med beskrivelse af, hvem du er og hvilke varer, du tænker at sælge i hyttebyen. Dit navn og firmanavn, mailadresse, mobil nr. og cvr nr.
Hjørring Handel forbeholder sig retten til at sammensætte det bedst mulige hold i hyttebyen vurderet efter indhold, kvalitet og sortiment.
Eventuelle spørgsmål kan rettes til Sanne Døssing fra DEvent i Fredericia på telefon 60 52 89 86 eller mail.
Åbningstider i hyttebyen bliver:
Mandag 24. juli kl. 10:00 – 17:30
Tirsdag 25. juli kl. 10:00 – 17:30
Onsdag 26. juli kl. 10:00 – 17:30
Torsdag 27. juli kl. 10:00 – 17:30
Fredag 28. juli kl. 10:00 – 17:30
Lørdag 29. juli kl. 10:00 – 14:00
Tip til en god bod:
Som udgangspunkt er der tre ben, som holder en stadeplads oppe, Hvis ikke den står på minimum to ben ”vælter” den.
1. Kvalitet af produktet
Det produkt, som bliver solgt i boden, skal være af en god kvalitet, gerne være produceret lokalt og/eller have en god historie om, hvordan det bliver produceret. Outletvarer og gule tilbudsskilte er et ”no-go” i hyttebyen.
2. Præsentation
Det handler om, at boden skal præsentere sig godt, give et godt helhedsindtryk, så kunderne kan se, at der er lagt energi og tid i at skilte korrekt og lave et tema/koncept, som kan mærkes og ses. Herudover handler det også om, hvordan man præsenterer sit produkt.
Spørgsmål man kan stille sig selv:
– Hvordan indretter vi boden, så den bliver interessant at besøge og gør kunderne nysgerrige?
– Hvordan oplever gæsten, at vi sælger vores produkter?
– Hvordan laver vi det til en oplevelse at være gæst i vores bod?
3. Betjeningen
Når man arbejder med gæster, som er kommet for at få en oplevelse, er det vigtig, at man kan komme udover salgsdisken og ramme dem.
Her kommer man langt med et smil, et hej eller en sjov velkomst.
Se aktiv ud i boden og prøv hele tiden at ændre eller optimere flowet i boden. Uddeling af smagsprøver, inviter gæsterne ind i boden eller at lave et hyggeligt udeområde kan også hjælpe med at give folk en unik oplevelse.