Man skal kunne bruge hinanden til mere end tilskud, lyder det fra foreningskonsulent Mads Søndergaard Thomsen i Hjørring Kommune.
– Foreningerne og deres frivillige er gode til aktiviteterne. De er gode til at skabe og styre aktiviteter, men de er ikke altid lige gode til at fortælle om sig selv, og hvor gode de faktisk er, fortæller han til Rasmus Gråskov hos KL.
Af samme grund gik Derfor gik foreningskonsulenten til et mediebureau med en del af kommunens afsatte genstartsmidler på området. I fire lange dage fra kl. 8 til kl. 22 tog han med holdet rundt til hele 18 lokale foreninger, der stod klar med aktiviteter, så der kunne tages videoer og billeder til materialet.
Det færdige resultat er lige på trapperne er til gavn for begge parter, forklarer Mads Søndergaard Thomsen:
– Vi har nogle fælles budskaber på tværs af kommunen og foreningerne, som vi kan sparke ud til borgerne. Det har givet nogle gode relationer, gode dialoger og gode vibes omkring det at samarbejde med kommunen via den her indsats.
Borgerne kan følge kommunikationskampagnen fra august på hjemmesiden hos Hjørring Kommune.
Læs hele artiklen ved kilden her: Kommunernes Landsforening