I sit køkken i villaen på en stille vej i Vrå sidder Jens Christian Mølbjerg med sin MacBook og styrer en bemærkelsesværdig ekspansion af iværksætter-virksomheden Isonem Aps. På blot to år er Isonems isoleringskoncept blevet landsdækkende, og det er hovedsagelig foregået via digitale medier som Facebook og LinkedIn.
Jens Christian Mølbjerg og hans makker Tobias Jørgensen kom lidt tilfældigt i gang med Isonem. De stod for at skulle renovere nogle ejendomme, som de ejer, og fandt frem til et tysk isoleringsmateriale af papir og skruede selv et koncept sammen med en indblæsningsmaskine monteret på en trailer.
Den tyske leverandør gik i mellemtiden konkurs, de to købte lagret af isoleringsmateriale og satte i gang med at tilbyde isolering via det koncept, de havde udviklet..
Det gik godt på lokalt plan, men gennembruddet for virksomheden kom, da Jens Christian Mølbjerg og Tobias Jørgensen fik ideen om at udbrede konceptet på franchise-basis til operatører over hele landet.
”Det var svært i starten. Jeg var på mange forgæves besøg. Men endelig gik et byggemarked på Djursland med, og så gik det fremad,” fortæller Jens Christian Mølbjerg.
Det store spring i væksten kom imidlertid først i år. Dels fordi corona-krisen satte gang i markedet – folk havde tid til at tænke over forbedringer på huset – dels fordi Isonem fik gang i den digitale markedsføring.
”Via Eli Mandt Rømer fra DKNO Partners kom jeg i forbindelse med webdesigneren Ole Alstad, som har lavet et fantastisk stykke arbejde for os med hjemmeside og rådgivning om, hvordan vi kan markedsføre os via de sociale medier,” siger Jens Christian Mølbjerg.
Hjemme fra køkkenbordet kan Jens Christian Mølbjerg målrette markedsføringen geografisk. Dels for at finde franchisetagere i områder, hvor der ikke er nogen i forvejen. Dels for at nå ud til kunder til franchisetagerne.
”Vi bruger vel omkring 15.000 kr. om måned på markedsføring via sociale medier. Næste år vil vi formentlig nå op på det dobbelte. Men vi forventer samtidig, at antallet af franchises vil stige fra de nuværende 16 til 30 med udgangen af 2021,” siger Jens Christian Mølbjerg.
Det var også Eli Mandt Rømer, der satte Isonem i kontakt med Hjørring ErhvervsCenter. DKNO Partners holdt tidligere til i iværksættermiljøet GARAGEN på Amtmandstoften, hvor Hjørring ErhvervsCenter også har domicil.
”På den måde kom jeg i kontakt med konsulent Allan Kiilsholm Petersen. Vi har siden haft løbende kontakt, og Allan har hjulpet meget med 1-1 sparring med information om nyttige kontakter og meget andet,” siger Jens Christian Mølbjerg.
Kilde: Hjørring ErhvervsCenter.