Det var 8. klasse fra Lundergårdskolen, som i tirsdags mulighed for at opleve hverdagen ombord på MS Bergensfjord, da Fjord Line inviterede eleverne med på en tur til Kristiansand og retur som en del af samarbejdsprojektet Brobyg Nord.
Dagen gav eleverne et indblik i de mange forskellige arbejdsfunktioner, der er knyttet til livet ombord på et passagerskib. Programmet bød blandt andet på besøg på broen og i maskinrummet samt introduktion til arbejdet i Taxfree-butikken. Eleverne fik også indblik i sikkerhedsarbejdet med blandt andet røgdykning, brug af vandslanger og øvelser som stillings-banko.
Ifølge Fjord Line er formålet med besøget at gøre unge mennesker klogere på de mange karrieremuligheder, der findes inden for det maritime erhverv.
Rederiet arbejder målrettet for at bidrage til at sikre rekrutteringen af danske søfolk på længere sigt. Derfor lægger virksomheden vægt på at åbne arbejdspladsen for lokale skoleelever og give dem en oplevelse, der både kan være lærerig, inspirerende og måske få betydning for deres fremtidige uddannelses- og karrierevalg.
Fjord Line understreger samtidig, at engagementet i Brobyg Nord rækker ud over ønsket om at rekruttere nye medarbejdere. Initiativet ses også som en del af virksomhedens samfundsansvar, hvor målet er at gøre arbejdslivet mere konkret for unge og vise de mange muligheder, der findes både til lands og til vands.
Rederiet retter en tak til samarbejdspartnerne Lundergårdskolen, Hirtshals Havn og Vendelbo Spedition for indsatsen i Brobyg Nord. Samtidig fremhæves besætningen ombord på MS Bergensfjord, som tog imod eleverne med stor faglighed, engagement og stolthed.
Hos Fjord Line er håbet, at besøget måske har inspireret nogle af de unge til en fremtid inden for den maritime branche.


