Paglia Orba er en færge, der drives af Corsica Linea SAS. Færgen havde en uheldig hændelse i januar 2021, da den anløb havnen i Bastia, skriver The Maritime Executive.
Skaderne tvang færgen til at blive taget ud af drift og anbragt i tørdok ved CMR Tunisia Ship Repairs. Skaderne på kardanakslen var tydelige og alvorlige. Corsica Linea SAS kontaktede derfor MarineShaft, som fik kontrakt på at afslutte reparationerne af propellen og mellemakslen. Rederiet sendte dernæst begge aksler med lastbil til værkstedet i Hirtshals.
– Det arbejde, MarineShafts team har udført, er fantastisk. Jeg var virkelig imponeret over deres viden og teknik til at genoprette akslen. Mange skeptiske mennesker fortalte mig, at du tager fejl ved at forsøge at reparere i stedet for at fremstille en ny, sagde Bruno Rogier fra Corsica Linea SAS.
Efterfølgende er Bruno Rogier glad og taknemmelig for at have valgt løsningen hos MarineShaft.
Videoen øverst viser en såkaldt timelapse med udskiftningen af propelakslen på Paglia Orba.
Læs hele artiklen på engelsk ved kilden her: The Maritime Executive
Bøssepik og kranperker