• Annoncering
  • Kontakt
  • Retningslinjer
Prøv vores mørke tema
NordsøPosten.dk

Topbanner

  • Nyheder
  • Kultur
  • Sport
  • Erhverv
  • Politik
  • Fritid
  • Debat
  • Børn & Unge
  • 112
  • Navne
  • Sponsorartikler
    • Arkiverede sponsorartikler
Intet resultat
Se alle resultater
  • Nyheder
  • Kultur
  • Sport
  • Erhverv
  • Politik
  • Fritid
  • Debat
  • Børn & Unge
  • 112
  • Navne
  • Sponsorartikler
    • Arkiverede sponsorartikler
Intet resultat
Se alle resultater
NordsøPosten.dk
Intet resultat
Se alle resultater

Topbanner

MarineShaft reparerede propelblad i Australien

MarineShaft fra Hirtshals blev tilkaldt, da et fartøj led alvorlig skade på propelbladet 16.000 km væk i Australien.

af NordsøPosten
30. juni 2022
i Erhverv

Langbanner Top

En undervandsinspektion var nødvendig for at afdække omfanget af skaden på propelbladet. Den viste alvorlige skader på de 4 alu-bronze CPP propelblade. Skibet sejlede derfor til skibsværftet Thales i Sydney.

En af knivene var stærkt beskadiget på kanterne. Der manglede også mere materiale, end hvad der kunne genopbygges med almindelig MIG-svejsning. MarineShaft blev kontaktet for et reparationstilbud. Men hvorfor tilkalde danske svejsere mere end 16.000 km væk?

MarineShaft 2

Lad os starte med skibenes historie fra 1. maj 2005. Hun hed dengang M/F Dueodde og blev sat i drift i Danmark på rute fra Køge til Rønne på Bornholm. Hendes søsterskib M/F Hammerode sejlede også i Kattegats farvande, indtil M/F Dueodde blev taget ud af ruten i 2010 og solgt til Strait Shipping i New Zealand.

MarineShaft havde ved flere lejligheder udført knivreparationer for M/F Hammerodde, og denne servicerekord blev noteret af Strait Shipping. MarineShaft tilbød reparation på stedet af propelblade/faste propeller, og de modtog reparationsordren. Svejsemateriale og udstyr blev pakket og sendt til værftet efterfulgt af 2 certificerede svejseteknikere.

MarineShaft 1

MarineShaft mobiliserede hurtigt og fik deres teknikere til at rejse halvvejs rundt i verden for at komme til fartøjet i Sydney. Beviset på teknikernes dygtighed ses i propelbladsreparationerne, der blev udført med succes og ekspertise inden for de tidsmæssige begrænsninger af skibets docking.

Kunden var kort fortalt meget imponeret over det høje håndværksniveau, som Johnny og Leif lagde i reparationen for Strait Shipping.

Kilde: MarineShaft A/S.

 

Tags: MarineShaft A/S
DelTweetSend

Langbanner

Tilmeld
Giv besked ved
1 Kommentar
Inline meninger
Se alle kommentarer
jens holm
8 måneder siden

Det er en god en at få på sit curriculum

1
Besvar

Stort sidebanner


Lille sidebanner

NordsøPosten.dk

NordsøPosten.dk er ejet af Niels Skipper under virksomheden Skipper & Skipper.

Målet med netmediet er at præsentere lokale nyheder med kvalitet og hurtighed.

CVR-nr. 41271825

Følg os

Annoncering

Kontakt Niels Skipper for priser angående annoncering.

Du kan bruge e-mail adressen nedenunder eller benytte vores kontaktformular ved at klikke her.

Niels Skipper

Mobil: 28 74 27 48
E-mail: niels@nordsoeposten.dk

Kategorier

  • 112
  • Børn & Unge
  • Debat
  • Erhverv
  • Fritid
  • Kultur
  • Navne
  • Nyheder
  • Politik
  • Sponsorartikler
  • Sport

Lavet af Høj Data.

  • Nyheder
  • Kultur
  • Sport
  • Erhverv
  • Politik
  • Fritid
  • Debat
  • Børn & Unge
  • 112
  • Navne
  • Sponsorartikler
  • Arkiverede sponsorartikler
  • Arkiv

Lavet af Høj Data.

Du er ved at sende email til

Flyt kommentar