For omkring et år siden blev kommunen ifølge Anja Soelberg gjort opmærksom på et problem med de nyinstallerede gadelamper ved Idrætsmarken og Rundmarken.
Lamperne stod med vand i, og med vinterens komme var bekymringen stor. Kombinationen af vand, frost og elektricitet kunne udgøre en alvorlig sikkerhedsrisiko.
Trods henvendelsen skete der intet, lyder det fra Anja Soelberg. Tiden gik, og borgerne måtte igen kontakte kommunen. Nu et år senere er situationen angiveligt stadig uafklaret. Lamperne ved Idrætsmarken har ikke lyst siden foråret, mens lamperne ved Rundmarken stadig står med vand, men dog lyser.
Sagen står nu mellem kommunen og leverandøren Nordværk. Kommunen betragter problemet som en garantisag, mens Nordværk har udtalt, at de er i gang med at undersøge sagen. Denne udmelding har dog ikke ført til konkrete løsninger, og borgerne står fortsat uden lys i dele af området.
Anja Soelberg udtrykker frustration over den lange ventetid og manglende handling.
Hvor længe skal hun og andre borgere finde sig i at være mørklagt?


