• Annoncering
  • Kontakt
  • Retningslinjer
  • Cookiepolitik
Prøv vores mørke tema
NordsøPosten.dk

Topbanner

  • Nyheder
  • Kultur
  • Sport
  • Erhverv
  • Politik
  • Fritid
  • Debat
  • Børn & Unge
  • 112
  • Navne
  • Sponsorartikler
    • Arkiverede sponsorartikler
  • Arkiv
Intet resultat
Se alle resultater
  • Nyheder
  • Kultur
  • Sport
  • Erhverv
  • Politik
  • Fritid
  • Debat
  • Børn & Unge
  • 112
  • Navne
  • Sponsorartikler
    • Arkiverede sponsorartikler
  • Arkiv
Intet resultat
Se alle resultater
NordsøPosten.dk
Intet resultat
Se alle resultater

Topbanner

Ny app skal supplere salget hos Bog & idé

”Vores kunder skal fortsat være vores. Og når de skifter vaner, skal vi ikke stå fornærmet tilbage i hjørnet. Vi skal gå aktivt ind i det.” Det er holdningen hos Bog & idés adm. direktør, Marianne Lyngby Pedersen. Danmarks største boghandlerkæde samler nu streaming, e-handel og loyalitetskoncept i en ny app.

af NordsøPosten
2. marts 2021
i Erhverv
Den nye app betyder heldigvis ikke et farvel til de fysiske butikker som her i Hirtshals, men skal digitalt styrke kæden Bog & idé.

Den nye app betyder heldigvis ikke et farvel til de fysiske butikker som her i Hirtshals, men skal digitalt styrke kæden Bog & idé.

Langbanner Top

Bog & idé investerer nu millioner i at udvikle en ny app, der samler hele Bog & idé-universet, så kunderne får adgang til flere end 40.000 bøger, streaming og webshop lige ved hånden.

Målet er at sikre relevans og stærke kunderelationer i en digital fremtid. Dermed går Bog & idé skridtet videre med deres omnichannel-strategi, som skal sikre konkurrencekraft overfor blandt andre Amazons streaming- og loyalitetsprogram, Amazon Prime.

– Vi skal følge med kundernes behov. Vi er ikke enten en streamingtjeneste eller en boghandel. Vi skal samlet have det stærkeste tilbud til kunderne, uanset om de vil købe bøger online og hente i butik, streame online, søge viden om litteratur, have den fysiske oplevelse i butikkerne og så videre. Det er dén kombination, der sikrer os loyale kunder og livstidsværdi, siger adm. direktør Marianne Lyngby Pedersen

Fordi der allerede findes store etablerede spillere på bogstreamingsmarkedet, er det erfarne digitale bureau IMPACT, som også står bag nemlig.com-appen, valgt, som digital partner på projektet, for at sikre app’en en god start.

App Bog

Klar besked fra kunderne

Bog & idés webshop får 60 procent af trafikken fra mobilenheder, og for første gang kan kæden se en lille effekt af det voksende streamingmarked. De oplever, at de øverste ti procent af bogmarkedet er skåret af, ikke fordi danskerne læser mindre, men fordi læsningen er rykket over på streaming. Det fortæller Marianne Lyngby Pedersen.

– Når kunderne skifter vaner, skal vi ikke stå fornærmet tilbage i hjørnet. Så skal vi gå aktivt ind i det. Vi må ikke blive selvfede, fordi det trods coronanedlukningen går godt for os. Hvis man ikke kan tilbyde lydbøger, streaming og en stærk oplevelse på mobilen, så er man snart ikke relevant, og så mister vi kunderne til for eksempel Amazon.

Forud for den store app-satsning har Bog & idé foretaget tre store markedsundersøgelser, hvor over 2.500 kunders læse- og streamingvaner, shopping-mønstre og søgeadfærd omkring bøger og litteratur mv. er blevet kortlagt nøje.

– Det er tydeligt, at fremtidens læser er super fleksibel. Hun har måske en fysisk bog på natbordet, mens hun lytter til bøger, når hun pendler. Danskerne vil gerne læse flere bøger, end de gør, men måden afhænger af situationen. Vi tror på, at vi med den nye app får et stærkt tilbud til alle, uanset om man er dedikeret digital læser/lytter, eller om man bruger lyd som et alternativ til de fysiske bøger, forklarer Marianne Lyngby Pedersen.

Læserne søger mening og mental næring

Ifølge Marianne Lyngby Pedersen vil den nye app både booste salget af fysiske bøger og generere større kundeloyalitet og generel tilfredshed med Bog & idé. Trenden går nemlig i bøgernes retning – både fysisk og digitalt.

– Jeg tror, at folk er ved at få nok af halvtomme Netflix-serier og underholdning uden dybere mening. Man kan ikke kun spise sukker, man skal også have noget nærende. I Bog & idé er vi først og fremmest boghandlere, og vi ønsker at give folk de mentale vitaminer og særlige sanseoplevelser, de har brug for. Om de så konsumerer litteratur via lyd eller fysiske bøger, betyder mindre.

Fakta om Bog & idés nye app:

  • App’en bliver bygget på det mobile open-sourceframework, React Native
  • Den har fuld synkronisering af data fra Bog & idés Sitecore-platform samt Raptors personaliseringsmotor
  • App’en udvikles af IMPACT, og funktionerne udrulles løbende gennem 2021
  • Se mere om Bog & idés digitale strategi her
Tags: Bog & idé
DelTweetSend

Langbanner

Tilmeld
Giv besked ved
0 Kommentarer
Inline meninger
Se alle kommentarer

Stort sidebanner top

Stort sidebanner

Lille sidebanner

NordsøPosten.dk

NordsøPosten.dk er ejet af Niels Skipper under virksomheden Skipper & Skipper.

Målet med netmediet er at præsentere lokale nyheder med kvalitet og hurtighed.

CVR-nr. 41271825

Følg os

Annoncering

Kontakt Niels Skipper for priser angående annoncering.

Du kan bruge e-mail adressen nedenunder eller benytte vores kontaktformular ved at klikke her.

Niels Skipper

Mobil: 28 74 27 48
E-mail: niels@nordsoeposten.dk

Kategorier

  • 112
  • Børn & Unge
  • Debat
  • Erhverv
  • Fritid
  • Kultur
  • Navne
  • Nyheder
  • Politik
  • Sponsorartikler
  • Sport

Lavet af Høj Data.

  • Nyheder
  • Kultur
  • Sport
  • Erhverv
  • Politik
  • Fritid
  • Debat
  • Børn & Unge
  • 112
  • Navne
  • Sponsorartikler
  • Arkiverede sponsorartikler
  • Arkiv

Lavet af Høj Data.

Administrer cookies
Vi bruger cookies for at optimere vores hjemmeside og services.
Funktionelle Always active
Nødvendige for at kunne drive Nordsøposten.
Præferencer
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistik
Giver os mulighed for at samle statistik over besøgende for at forbedre vores service. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Giver os mulighed for at indsamle marketingsstatistik for at kunne vise dig annoncer.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
Du er ved at sende email til

Flyt kommentar