• Annoncering
  • Kontakt
  • Retningslinjer
Prøv vores mørke tema
NordsøPosten.dk

Topbanner

  • Nyheder
  • Kultur
  • Sport
  • Erhverv
  • Politik
  • Fritid
  • Debat
  • Børn & Unge
  • 112
  • Navne
  • Sponsorartikler
    • Arkiverede sponsorartikler
Intet resultat
Se alle resultater
  • Nyheder
  • Kultur
  • Sport
  • Erhverv
  • Politik
  • Fritid
  • Debat
  • Børn & Unge
  • 112
  • Navne
  • Sponsorartikler
    • Arkiverede sponsorartikler
Intet resultat
Se alle resultater
NordsøPosten.dk
Intet resultat
Se alle resultater

Topbanner

Utilfredse borgere kan ifølge borgmesteren umuliggøre den næste havneudvidelse

Borgmester Arne Boelt (S) har i et opslag med en replik til Erik Krage (T) henvist til bilag nr. 3 under punkt 8 til byrådsmødet den 27. oktober hos Hjørring Kommune.

af Niels Skipper
31. oktober 2021
i Politik
Arne Boelt (S) og Erik Krage (T) har tidligere været i debat på TV2 Nord. Foto: Arkiv.

Arne Boelt (S) og Erik Krage (T) har tidligere været i debat på TV2 Nord. Foto: Arkiv.

Langbanner Top

Bilagets 2.1 og 2.2 samt 2.5 er ifølge borgmester Arne Boelt helt nødvendige for fremtiden med Hirtshals Havn.

– Til de tre punkter er der varslet en taksstigning, på gods, biler og passagere. Foruden det kan der formentligt opstilles på, eller i nær tilknytning til de nye ydermoler, et antal møller, så vi kan finansierer etape 1, noterer Arne Boelt.

– Hvis punkt 2.3 – 2.4 skal finansieres skal det gøres af punkt 2.6, som er det der mulig at der kan opstilles møller på selve havnearealer til udlejning, tilføjer borgmesteren i oplsaget.

– Hvis det ikke er nok areal, eller vi ikke kan rejser det antal møller pga. lovgivning, protester, indsigelser fra Lokallisten m. m. så er det vi undersøger, om vi kan købe et areal, som i dag er landfast og hvor der er fredskov på, forklarer Arne Boelt.

– Det vigtigste er punkt 2.1 2.2 og 2.5 for at kunne beholde nuværende kunder. Og så vil havnens bestyrelse så frygteligt gerne udvide mulighederne, for nuværende brugere, og tiltrække nye brugere. Men det kan Lokallisten og meget utilfredse borgere jo besværliggøre, rigtigt meget og måske umuliggøre, fastslår Arne Boelt.

Læs hele bilaget her: Bilag 3 – Anlægsbeskrivelse – Hirtshals Havn, Havneudvidelse 2.0

Boelts Opslag

Link til tidligere artikler

Hvad har borgmesteren gang i med Hirtshals Havn?

Hjørring Kommune tager onsdag første skridt til udvidelse af Hirtshals Havn

Tags: Arne BoeltHirtshals Havnhjørring kommune
DelTweetSend

Langbanner

Tilmeld
Giv besked ved
1 Kommentar
Inline meninger
Se alle kommentarer
jens holm
1 år siden

For mig mister Hirtshals endnu mere af sin karater og tiltrækning for os og turisterne ved at fjerne og ødelægge starten på skoven. Det er en meget smuk del af cykelruten.

Det var rigeligt, at Hirtshals ligesom Hjørring og Aalborg også fik sin tunnel. Nok er nok.

Og er Jeg blind ? der er store ubenyttede friarealer og herunder ved man af gode grunde har fjernet det udslidte og forældede.

Og her glemmer man så Kjulstranden bliver endnu mere bagvand og i følge alle hydrologiske modeller vil blive gnavet endnu mere tilbage nærmest som det modsatte til den almindelige klima kyst nedbrydning. Er det kommunens opgave. Jeg troede disputen gik på det modsatte og dele af Hirtshals i årevis har rekord i langsom seperatkloakering eller deromkring.

Jeg skal da huske at rose havnebestyrelsen for at gøre meget for turistvenligheden. Tak for det.

Jeg skal da også tillade mig at spørge OM der er nogensomhelst dokumentation for at Hirtshals skal kunne modtage større skibe. Hvor er den??? Den med at beholde de nuværende kunder, kender Jeg intet til. Hvem er det. Hovedintægterne kommer da fra færgerne. Det samme gælder hovedparten af jobbene.

Man kan jo fx uddybe området ind til værftområdet og måske flytte gode havnepladser for de små skibe og derved vinde plads på en mere effektiv måde. Som regel er det faktisk også billigere og koster næppe 40 millioner uanset de så er sponsoreret eller ej. I dette ligger også det evige dilemma. For man gavner da også turistindtægterne med lidt flere pladser til lystsejlerne. Måske bliver de en dag mere og støtter de skrantende butikker lidt.

Jeg har støttet vindmøllestrøm og udvikling siden TVIND. Det gør Jeg også her. Jeg har også 2 varmepumper og bruger derfor mindre fjernvarme. Så mit bedste bud er ikke nogen kunstig pengemaskine, men man burde kunne sætte 2 store møller op

Den ene burde kunne være yderst på containerkajen. Den anden burde kunne være i den sydlige del af trailer truck trash parken i god afstand til møllen nord for. Intet kan skæmme dette areal.

På den måde ville man så fx kun få 20 mio til en uddybning og med spunsvægge og beton i bunden i Color Line færgestil.

Jeg er slet ikke med på, at diverse erhverv på den måde får lov at koble sig fra byen. Byen har brug for det modsatte. Det er det, der gør, man gerne vil bo her. For mig er transportcentrets valgte beliggenhed et rigtigt godt eksempel på, hvad man ikke skal gøre for os.

Det værste er, Jeg ikke har nogen at stemme på denne gang. Det mærkeligste er de borgerlige end ikke har nogle kraftige sager drevet af kraftige personer. Det ville jeg have, hvis Jeg var burgerlig. Her kan man nærmest uimodsagt gøre, hvad man vil.

9
Besvar

Stort sidebanner


Lille sidebanner

NordsøPosten.dk

NordsøPosten.dk er ejet af Niels Skipper under virksomheden Skipper & Skipper.

Målet med netmediet er at præsentere lokale nyheder med kvalitet og hurtighed.

CVR-nr. 41271825

Følg os

Annoncering

Kontakt Niels Skipper for priser angående annoncering.

Du kan bruge e-mail adressen nedenunder eller benytte vores kontaktformular ved at klikke her.

Niels Skipper

Mobil: 28 74 27 48
E-mail: niels@nordsoeposten.dk

Kategorier

  • 112
  • Børn & Unge
  • Debat
  • Erhverv
  • Fritid
  • Kultur
  • Navne
  • Nyheder
  • Politik
  • Sponsorartikler
  • Sport

Lavet af Høj Data.

  • Nyheder
  • Kultur
  • Sport
  • Erhverv
  • Politik
  • Fritid
  • Debat
  • Børn & Unge
  • 112
  • Navne
  • Sponsorartikler
  • Arkiverede sponsorartikler
  • Arkiv

Lavet af Høj Data.

Du er ved at sende email til

Flyt kommentar