Vil du gerne trække flere kunder til ved at reklamere bedre og mere effektivt på sociale medier, men føler du dig lost på området, kan det være nemmere blot at lade være. Men bare rolig! I denne artikel kigger vi på nogle af de metoder, du kan benytte for at reklamere effektivt på de sociale medier, så der kommer mere trafik til din butik!
Vær ikke bange for Facebook og Instagram
Måske er du ikke selv på alle de sociale medier, og derfor kan det være en stor mundfuld at skulle sætte sig ind i. Heldigvis er der mange mennesker i din omgangskreds, som nok er på de medier, du ikke selv bruger. Bed dem om et lille kursus en dag, så du kan det basale: at dele videoer/billeder og poste historier/stories.
Når du skal reklamere for din butik, bør du sørge for at have en side på Facebook og en konto på Instagram, der er tilknyttet hinanden, så dit opslag på Facebook automatisk kan blive til et post på Instagram. Det er en god idé at poste billeder af ugentlige tilbud, rabatter eller forslag til varer, kunderne kan købe samlet.
Benyt en webshop
Dine reklamer på de sociale medier kan også linke til din webshop. Har du endnu ikke en webshop, kan du læse mere her. Når du reklamerer for varer på de sociale medier, kan det nemlig være lettere at få et salg igennem, hvis kunderne med det samme kan gå ind på din webshop og bestille varen. Det er nemlig ikke altid, at man får husket at besøge butikken, hvis man som kunde ser reklamen en sen aften.
Dine reklamer på de sociale medier bør være båret af billedet og ikke en tung tekst. Hold det let og fang med billeder med masser af farver, god belysning og ordentlig billedkvalitet.