Engang betalte man jo store mænger penge for at få lov til, at reklamere for ens produkter i fjernsynet eller radioen, og det var ofte kun store virksomheder med et stort marketingsbudget, som kunne betale for reklamer i fjernsynet. I dag kan man for et relativt lille beløb nå ud til en masse mennesker, som du bestemmer alder, køn og interesser ud fra. Både Facebook og Instagram har markedsorienteret markedsføring, så du som virksomhed kan bestemme, hvem målgruppen af billedet eller produktet skal være.
E-commerce og markedsføring
Sælger du et produkt, som er visuelt stærkt – det kunne for eksempel være tøj, smykker, sofaer, tæpper osv. – altså produkter som ikke nødvendigvis kræver en lang forklaring, men som kunden kan forstå og se via et billede, så er det sociale medie, Instagram, ret fantastisk. Her går det ud på at ligge billeder op på ens bruger, og via billederne nå ud til en masse potentielle kunder. De billeder som skal ligge på profilen, skal selvfølgelig være professionelle, da det skal ses på lige fod med de billeder, som er på jeres hjemmeside. Derudover kan man tillade sig på Instagram, at vise en mere personlig side af virksomheden, hvis man ønsker det.
Produktfotograf
For at både din hjemmeside og din Instagramkonto spiller, kunne det være en god idé at hyre en produktfotograf. En produktfotograf er vant til at tage billeder af produkter, og kan dermed skabe den rigtige stemning, lys og dybde i billedet, som både vil klæde hjemmesiden og Instagramkontoen. Så med et godt produkt og en god produktfotograf kommer du langt på dine sociale medier. Kunne en produktfotograf være interessant for dig, så klik her.