Efter et større nederlag ude mod Ålborg KFUM i første spillerunde skulle U15 pigerne fra BTI Fodbold i dag prøve at rejse sig ude mod Løgstør.
I starten pressede hjemmeholdet godt og Sille, keeperen hos BTI, reddede udeholdet ved et par store chancer. Første gang de lokale fra BTI kom frem til Løgstørs mål scorede Celina desuden sikkert.
Målet til 2-0 var en sand perle. En hjørnesparkskombination mellem Mathilde og Emeli, og bolden endte på panden af Celina, som dirigerede den flot i mål.
3-0 får Emeli æren for. Hun så, at modstandernes målmand stod et stykke udenfor målet og Emeli skød frisparket flot henover hende.
3-0 føring sidst i 1. halvleg og pigerne troede de kunne slappe lidt af, hvilket gjorde, at Løgstør kunne reducere lige inden pausefløjt.
I anden halvleg var der chancer i begge ender. Løgstør fik tildelt straffespark og trænerne tænkte – “pokkers 2-3!” – men Sille ville det anderledes og lå vandret i luften ved den fantastiske redning.
Kort tid efter fik BTI spillet sig frem til en chance og Isabella slog sejren fast. Det blev for meget for modstanderens træner, og han modtog først gult og kort efter rødt fra en ellers udmærket dommer.
En virkelig flot spillet kamp i dag, lyder det fra BTI. Træning mandag og torsdag, inden der lørdag morgen er afgang til Verona Cup.


