Kerneværdierne for Erhverv Hjørring er Viden, Netværk og Indflydelse, fastslår Claus Dindler i en artikel på den nye hjemmeside hos Erhverv Hjørring.
Sådan bliver det også i den strategi for fremtidens Erhverv Hjørring, som direktør Michael Vendelbo præsenterede for medlemmerne på erhvervsforeningens generalforsamling tirsdag i Kornets Hus.
Bag den nye strategi ligger en række møder og workshops i bestyrelsen. Strategien er ingen revolution, men en opgradering Erhverv Hjørrings grundlag og politikker.
Det mest synlige udtryk for den nye strategi er Erhverv Hjørrings nye hjemmeside. Den har fået et moderniseret grafisk udtryk, som også vil præge al øvrig kommunikation fra erhvervsforeningen. Hjemmesiden er desuden opgraderet i funktion og indhold.
I strategiprocessen har bestyrelsen også revurderet de 12 mærkesager, som har været rettesnor for bestyrelsens arbejde.
Mærkesagerne fastholdes, men de sammenfattes i tre actionspoints, der giver en enklere forståelse. De tre actionspoints er:
Udvikling
Grøn omstilling
”Det gode liv”
I den nye strategi fastholdes også Erhverv Hjørrings geografiske fokus, der sammenfattes sådan:
Hirtshals: Fokus på havnen
Sindal: Energisektor
Vrå: Grøn omstilling
Løkken: Turisme
Lønstrup: Kunst og håndværk
Hjørring: Handelsmetropol og dynamo for hele kommunen