Turismeorganisationen Toppen af Danmark (tidligere Turisthus Nord), der hidtil har dækket områderne
Skagen, Frederikshavn og Sæby, giver nu mulighed for at virksomheder i øvrige dele af Nordjylland kan
være med under et nyt website, der går i luften 1. december. Toppen af Danmark inviterer i den anledning
alle oplevelses- og overnatningsvirksomheder i regionen til at være med.
”Toppen af Danmark har et ønske om at skabe bedre overblik over de mange gode ting som sker udenfor
sommermånederne, og set i lyset af Coronakrisen er det vigtigere nu end nogensinde før, at vi hjælper vores
erhverv med at skaffe kunder i butikken – hele året rundt. Derfor går vi nu forrest med lanceringen af en
ny kommerciel bookingportal for hele regionen, der skal fuldende det digitale økosystem og trække flere
gæster til området. Hovedformålet for os er at skabe salg til vores partnere og sikre flere gæster udenfor
sommermånederne” udtaler René Zeeberg, direktør for Toppen af Danmark.
Det nye website bliver lanceret på den velbesøgte webadresse www.toppenafdanmark.dk. Her kan gæsterne
finde inspiration til den gode oplevelse i området, og det nye er, at de samtidig kan booke direkte hos
oplevelses- og overnatningsvirksomhederne.
Hvor de internationale bookingportaler ofte har fokus på at booke overnatninger, giver den nye portal nye
fleksible muligheder for at booke en totaloplevelse i området, hvor både overnatning, udflugter, restaurant
og museumsbesøg kan bookes samtidigt.
”Vi ønsker at lave nordjyske pakkerejser. Det skal ses som et tilbud til turisterhvervet, at Nordjylland nu får
sin egen regionale bookingportal, hvor vi kan lave pakker til vores gæster, og dermed sælge toppen af
Danmark hele året. De besøgende skal med andre ord præsenteres for konkrete oplevelser og
overnatningsmuligheder, som de kan booke direkte på websitet og kombinere i pakker, som afspejler
gæsternes interesser.”
Med over 1.4 millioner besøgende årligt på websitet www.toppenafdanmark.dk og med mere end 100.000
følgere på Toppen af Danmarks sociale medieplatforme, bl.a. VisitSkagen, er der uanede muligheder for at
tiltrække flere gæster og styrke de nordjyske turismevirksomheder.
”Vi tilbyder en ny bookingplatform, hvor vi laver en målrettet markedsføringsindsats med online og offline
annoncering udenfor sommermånederne med udgangspunkt i at fremhæve sæsonevents, guidede ture,
museer og attraktioner, gastronomi, koncerter og meget mere. Vores formål er at sætte fokus på at udvide
sæsonen og dermed øge erhvervets afsætningsmuligheder gennem direkte salg og øget omsætning. Samtidig
er det vigtigt for os, at pengene bliver i lokalområdet, hvor overskuddet kan reinvesteres og komme alle til
gavn gennem yderligere markedsføring og events” udtaler René Zeeberg.
Lanceringen af det nye website markeres med en kæmpe julekalender, hvor der fra den 1. til den 24.
december konkurreres om flotte præmier. For at få del i de 24 præmier, der er doneret af Toppen af
Danmarks partnere, skal man tilmelde sig via e-mail, og man vil derefter få tilsendt en mail hver dag, der
beskriver præmien og hvordan man kan vinde den.
”Vi vil gerne give gode oplevelser til både gæsterne og Nordjyderne selv, og samtidig sætte fokus på de nye
funktioner på websitet, hvor man kan booke oplevelser og ophold. Aktører med bookbare produkter –
hoteller, campingpladser og attraktioner – er velkomne til at tage kontakt til os, hvis man ønsker at kunne markedsføre og sælge sit produkt gennem www.toppenafdanmark.dk,” slutter René Zeeberg, der sammen
med holdet bag Toppen af Danmark glæder sig til at byde alle velkommen på www.toppenafdanmark.dk.
Fakta om Toppen af Danmark
Toppen af Danmark er en medlemsejet turistforening, der samler turistaktører i Nordjylland. Vi har en
historie, der rækker mere end 100 år tilbage, da vi blev stiftet i 1906 som Skagen Turistforening. Vi har altid
været medlemsejet, og vi arbejdede dengang, ligesom i dag, for vores medlemmers interesser. Vi er 100%
danskejet og uafhængig af kommuner og politiske partier og vil i lighed med andre professionelle
destinationer, skabe direkte salg og omsætning for turisterhvervet. Det betyder også, at når man handler
gennem Toppen af Danmark, så handler man lokalt. På den måde adskiller vi os fra andre online
rejsebureauer, da Toppen af Danmark geninvesterer overskuddet i lokalområdet og på den måde bidrager til
bæredygtig turisme.
Link til tidligere artikel
Lokale turistforeninger styrker samarbejdet med Destination Nordvestkysten