Borgmester Søren Steen Smalbro fra Venstre er ikke kun lokalpolitiker, men som bekendt også landmand med grise, kødkvæg og markdrift på gården ved Bjergby.
Mandag aften var det da heller ikke borgmesteren, men landmanden der bød indenfor på gården til åbent hus, som var et arrangement i samarbejde med Agilix. Omkring 75 personer tog imod tilbuddet.
De fremmødte så Limousine-besætningen og blev klogere på racen, på afgræsning og hegning, og på hvordan den grønne trepart kommer til at påvirke kødkvægsavlere og deltidslandbrug. Værten selv fortalte helt oplagt også om kommunens rolle omkring treparten.
En tur i Varbro Ådal blev det også til med anekdoter om Skrædderhøjen og Kællingehøjen.
De fremmødte gik heller ikke fysisk sultne hjem. Pølser og drikkevarer sponsoreret af Danish Agro.
Tydeligvis en dejlig aften i pragtfuldt vejr.
Foto: Privat.


