I denne uge afgøres det, om Vendsyssel Elite Badmintons danske mestre kvalificerer sig til slutspillet ved DM (Final 4) i Badmintonligaen.
VEB ligger på tredjepladsen inden tirsdagens hjemmekamp i Arena Nord mod topholdet Skovshoved. Grundspillet slutter på fredag, hvor VEB skal en tur til Værløse.
Stillingen i Top 6:
1. Skovshoved 65
2. Højbjerg/VIA Biler 61
3. VEB 58
4. Solrød Strand 50
5. Team Skælskør/Slagelse 48
6. Værløse 36
Det er disse seks hold, som kæmper om pladserne i Final 4. Som bekendt er der 12 point på højkant i en holdkamp, så intet er endnu afgjort.
– Vi ligger lunt i svinget, og det vil være en stor skuffelse, hvis pladsen i Final 4 glipper, men vi er bevidste om, at der venter os et par vanskelige kampe mod Skovshoveds stærke tophold samt vores onde ånd fra Værløse, siger VEB’s cheftræner, Allan Kolbro Nielsen.
Efter to hjemmekampe i Hallen Park Vendia i Hjørring og Skagen Sportscenter spiller VEB igen i Arena Nord i Frederikshavn. Der er kampstart kl. 19.00, og der er gratis entre.
– Vi håber på stor opbakning i Arena Nord. Spillerne elsker, når der er mange folk på tilskuerpladserne, og især mod et klassemandskab som Skovshoved kan tilskuerne være med til at gøre en forskel, siger Allan Kolbro Nielsen.


